سرویس تجسمی هنرآنلاین // مفقود شدن مجسمه های پایتخت و حتی در موردی شهرستان های کشور هنوز موضوعی بحث برانگیز در میان هنرمندان و رسانه های هنری است.

تازه ترین اظهار نظر در خصوص این پدیده از سوی جعفر نجیبی، امروز و در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا مطرح شده و طی آن این هنرمند سازنده مجسمه‌ی ناپدید شده استاد معین، نسبت به نامعلوم ماندن سرنوشت اثرش واکنش نشان داده است.

اما آخرین مورد از این مفقودشدن ها مربوط به مجسمه ای از فواد نیک‌زاد می شود که در اتوبان شیخ‌فضل‌الله نوری نرسیده به پل آزمایش، نصب شده بود و مردی را نشان می‌داد که یک تیر چراغ برق دردست داشت. خبر فقدان این اثر هنری اوایل تیرماه در رسانه ها بازتاب پیدا کرد.

تاکنون گمانه های مختلفی درباره علت وقوع چنین اتفاق هایی مطرح می شود. از جمله فواد نیک زاد که می گوید: بعد از اینکه مجسمه از جای اولیه‌اش گم شد آن را در خرابه‌ای پیدا کردم در حالی که تکه‌تکه شده بود. گاهی فکر می‌کنم که شاید عده‌ای این مجسمه‌ها را باز می‌کنند تا ببینند آیا در آن گنجی یا الماسی وجود دارد یا نه؟!

اما تازه ترین واکنش ها به اقداماتی از این دست را جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی نشان داده و تخریب یا سرقت مجسمه های شهری را نمودی از " وندالیسم" یا تخریب گری عنوان کرده است.

این در حالی است که از اردیبهشت ماه 1390 و در پی ناپدیدشدن سریالی مجسمه های پایتخت حل این معما به عهده پلیس آگاهی نیروی انتظامی گذاشته شده است. با این حساب به نظر می رسد تا به نتیجه رسیدن تحقیقات پلیسی دراین خصوص شاهد گمانه زنی های بیشتری هم خواهیم بود.

انتهای پیام/