سرویس موسیقی هنرآنلاین : آلبوم‌هایی که این هفته منتشر شدند گزینه‌هایی خوب برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب هستند که در ادامه نگاهی به برخی از این آثار می‌اندازیم.

آلبوم ˝در مسیر فصل‌ها˝ با نوازندگی هومان رومی

آلبوم ˝در مسیر فصل‌ها˝ با نوازندگی هومان رومی، علیرضا راستین‌فر و حمید قنبری از سوی انتشارات راوی آذر کیمیا روانه بازار موسیقی شد.

این اثر موسیقایی شامل سه‌نوازی سازهای کمانچه، سه تار و سازهای کوبه‌ای است. این آلبوم شامل جملات بداهه‌پردازی‌شده از موسیقی دستگاهی است.

"در مسیر فصل‌ها" 12 قطعه دارد که نام بعضی از قطعات آن در انتظار بهار، دفتر نخست، ترنم بهار، جامه دران، جوشش چشمه ساران، شیشه پنجره را باران شست، آواز داد و بیداد، تبسم شرق، سر چوبی، گذرگاه خزان و ..... است.

هومان رومی متولد خرم‌آباد است و موسیقی را زیر نظر استادانی چون هادی منتظری، علی اکبر شکارچی و کیهان کلهر موسیقی فرا گرفته است. علیرضا راستین‌فر موسیقی را زیر نظر هوشنگ ظریف، مجید کیانی، محمدرضا لطفی، مسعود شعاری، حاتم عسگری و..... آموزش دیده است.

در این اثر هومان رومی، علیرضا راستین فر و حمید قنبری از اعضا و نوازندگان هستند.

آلبوم "در مسیر فصل‌ها" از سوی انتشارات نیما جوان و آوای باربد توزیع و پخش شده است.

آلبوم ˝ترمه‌ ساز˝ با صدای سیاوش سحابی

سیاوش سحابی آلبوم ˝ترمه‌ ساز˝ را از سوی انتشارات راوی آذر کیمیا منتشر کرد.

ژانر این اثر موسیقایی سنتی است و سیاوش سحابی (کمانچه)، حمید داورزنی (تمبک) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

ضبط "ترمه‌ ساز" در استودیو کنگان پارسه انجام شده است.

این آلبوم شامل 14 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن درآمد سیخی، ضربی سیخی، سیخی حجاز، ضربی حجاز، درآمد نیشابورک، شربی نغمه، ضربی دشتی، ضربی شور و ... است.

میکس و مسترینگ این اثر توسط پیمان حاتمی انجام شده شامل بداهه نوازی آواز ابوعطا و دستگاه نوا است.

"ترمه‌ ساز" در دو بخش مجزا از ردیف موسیقی دستگاهی در آواز ابوعطا و دستگاه نوا تشکیل شده و با همراهی ضرب حمید داورزنی در بخشی از چهارمضراب‌ها و ضربی‌ها است.

سیاوش سحابی دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی متالوژی است. او از سال 1372 فراگیری ساز کمانچه را نزد استاد علی اکبر شکارچی شروع و پس از آموختن دوره کامل ردیف میرزا عبدالله مبانی موسیقی و آثار قدما از محضر دیگر اساتید از جمله اردشیر کامکار و سعید فرج پوری بهره جست. همچنین مدتی به آموختن ساز دف نزد اخواص پرداخت.

تجربیات اجرایی او عموما با گروه‌های "نهفت" به سرپرستی جهانشاه صارمی، "نوای دل" به سرپرستی جواد بطحانی، گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سرپرستی مجید درخشانی و جواد بطحانی و... بوده است.

آلبوم "گشایش˝ با نوازندگی اردشیر کامکار

آلبوم ˝ گشایش˝ با صدای سجاد مهربانی و نوازندگی اردشیر کامکار روانه بازار موسیقی شد. آهنگسازی این اثر توسط بابک راحتی انجام شده و ضبط این آلبوم در استودیو دیلمان انجام شده است. سمیه حبیبیان صدابردار این اثر است.

ژانر این آلبوم سنتی است و میکس و مسترینگ به عهده حمید عسکری بوده است.

این اثر موسیقایی شامل 9 قطعه است و نام قطعات آن پیش درآمد، تکنوازی سنتور، تصنیف قدیمی، سه تار و آواز، ضربی بیات راجع، تکنوازی سه تار، نی و آواز، تصنیف قدیمی (نادیده رخت)، مقدمه و موخره، رنگ و.... است.

در این آلبوم آرمان سیگارچی، سهیل فلاورجانی، سجاد مهربانی، محمد میرزایی و.... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند و اردشیر کامکار به عنوان نوازنده میهمان در این اثر حضور داشته است.

این اثر بر اساس طرحی از بابک راحت است که در موسیقی دستگاهی ایران و به روایت همنوازان "اقبال" است.

آلبوم ˝دینگو مارو˝ با نوازندگی محسن شریفیان

آلبوم ˝دینگو مارو˝ بالاخره پس از سه سال توسط ایران‌گام و تهیه‌کنندگى صدرالدین حسین‌خوانى در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

این اثر کارى جدید از محسن شریفیان و بهنام شهرکى با صداى محسن شریفیان است که پیش‌تر از این آثاری مختلف در حوزه موسیقى جنوب منتشر کرده است.

دینگو مارو اسم یک نوع زار در هرمزگان است، موجودى نامریی که به گمان معتقدان آن در انسان حلول مى‌کند و در جنوب براى درمان آن مراسمى بر پا مى‌کنند.

آخرین فعالیت‌هاى محسن شریفیان در این حوزه خواندن ترانه لیوا از گروه دارکوب و اجراى کار بندرى گروه رستاک بوده است.

در این کار شاهد همکاری چهره‌های مطرح و جوان موسیقی ایرانی همچون همایون نصیری (کونگا)، درشن آنن (طبلا و آواز هندی)، بابک شهرکی (کمانچه)، مجید ناظم پور (عود)، دارا دارایی (گیتار بیس)، پیام رونق (دیجی ریدو)، مسعود همایونی(گیتار الکترونیک)، احسان فرامرزی پور (گیتار فلامنکو)، سارا نادری (رباب و دو تار)، اعضای گروه موسیقی لیان «حمید اکبری (دمام، تمپو و کاخن) حسین سنگسر (دایره و دم دم)، محمود بردک نیا (دمام و شیکر)، مرتضی پالیزدان (ضرب و دایره)، بهنام شهرکی (درامز پرگرامینگ و کیبرد)، محمد کبیری (همخوان)، آساره آستارکی (همخوان) و احمد قاید (همخوان)» با محسن شریفیان هستیم.

این آلبوم موسیقى جنوب را با محوریت بوشهر با سبک ها و موسیقى دیگر ملل در آمیخته است.

انتهای پیام/