ناصر عطاپور، خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: گروه "موغام" اواسط مردادماه سال جاری و بعد از ماه رمضان در تهران به اجرای برنامه می‌پردازد که این کنسرت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

این خواننده در ادامه گفت: در این کنسرت ۱۰ قطعه توسط اعضای گروه اجرا می‌شود که نام بعضی از این قطعات آیریلیق، آرمان تک لیک الیمدن، آق لادم، پریشان حال، تصنیف صلح، ماه نیسی، امواج و … است.

عطاپور تاکید کرد: همچنین در حال تمرین با اعضای گروه هستیم و قرار است با یک رپرتوار جدید به اجرای برنامه بپردازیم. این کنسرت‌ شامل دو بخش است و قطعاتی از آلبوم جدید این گروه برای مخاطبان اجرا می‌شود، همچنین بخشی از این کنسرت‌ به اجرای قطعات قدیمی اختصاص دارد.

سرپرست گروه موغام در ادامه دربارهٔ اعضا و نوازندگان این گروه گفت: در این کنسرت اعتبار کلیف و اختای شالی (تار)، یاشار جوادپور (کمانچه)، جلال حمیدی (بالابان)، رضا نباهت (نقاره) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

گفتنی است، ناصر عطاپور از سال ۱۳۷۰ در آموزشگاه موسیقی استاد حسن دمیرچی با موسیقی آذربایجان آشنا شد و پس از آن سال ۱۳۷۲ در ارکستر نوجوانان و جوانان آموزشگاه موسیقی استاد مرحوم محمود شاطریان به عنوان سولیست، کنسرت‌های متعددی در اکثر شهرهای ایران برگزار کرده است.

بعد از آن نزد استاد برجسته موغام نعمت جوانشیر و علی جوادپور با موغامات آذربایجان آشنا گشت و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ در ارکستر نوجوانان و جوانان صدا و سیمای مرکز تبریز به عنوان سولیست، فعالیت خود را آغاز کرد.

همچنین در همان سال‌ها در ارکستر بزرگسالان صدا و سیمای مرکز تبریز تحت عنوان سولیست، زیر نظر استاد بیژن شیخ باقری فعالیت کرد. او از سال ۱۳۸۴ با عزیمت به جمهوری آذربایجان و شهر باکو در کنسرواتوریای ملی آذربایجان زیر نظر اسناد برجسته موغام و خواننده مشهور جهانی، پروفسور عاریف بابایف با اسرار نهفته موغامات آشنا گشت و همزمان با آن از اساتید برجسته دیگری همچون غضنفر عباس اف، جانعلی اکبراف، علی بابا ممد اف، اقاخان عبدالله یف، فیروز سخاوت و جابر عبدالله یف موغامات را فرا گرفته است.

در سال ۱۳۸۶ در مسابقه بزرگ تلویزیونی موغام با کسب مقام سوم عضو گروه برتر شد و هم اکنون در مقطع دکتری کنسرواتوریای ملی آذربایجان مشغول تحصیل است.

پایان پیام/46