به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه همزمان با میلاد امام عدالت و صبر ، حضرت على (ع) بر پا شده است که در آن حدود ٥٠ قطعه عکس از محمد خوشرو در ابعاد بزرگ به نمایش درآمده است.

تمرکز سوژه اى این آثار، حرم متبرک امام على ( ع) است اما از کربلاى معلى، مشهد مقدس، بین الحرمین ... نیز عکس‌هایى نابى در زوایاى کمتر دیده شده به تماشا درآمده است ؛ این عکس‌ها برگزیده دو کتاب نفیس و جامع عکس " سجده صاحبنظران " و " بر آستان رضا"ست که خوشرو آنها را در سه سال اخیر به زیور طبع آراسته است.

این موزه معتبر هندوستان در دو هفته میزبانى از این آثار معنوى ، علاوه بر بارگاه‌هاى مطهر ائمه ، عکس‌هایى را به تماشا مى‌گذارد که گوشه‌هاى زیبایى شناسانه حرم‌هاى شیعى مانند کاشى کارى‌ها، تذهیب، معمارى اسلامى ... که جزو خصوصیات تصویرى خوشرو است را ارائه مى کند.

این نمایشگاه با همکارى معاونت هنرى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موسسه فرهنگی و هنری توسعه هنرهای معاصر و موسسه فرهنگی تحریر کارگاه خیال و سالار جنگ میوزیوم حیدر آباد هندوستان برپا شده است.

شایان ذکر است کتاب نفیس "سجده صاحب نظران" که اماکن زیارتى عراق، نجف، کربلا، کاظمین و سامرا را در ١٠ فصل روایت مى‌کند و دوربین محمد خوشرو مثل یک زایر تلاش مى‌کند این بارگاه‌هاى مقدس شیعى را از زوایایى دیده نشده به تصویر بکشد، تابستان ١٣٩٠ در حالى انتشار یافت که عنوان کتاب را سیدمحمد احصائى خوشنویسى کرده و مقدمات آن را آیدین آغداشلو، سیدمحمد بهشتى، سیدمحمدصادق خرازى و سیدمحمد مجتبى حسینى نگاشته‌اند. محمد خوشرو تاکنون سه کتاب نفیس با رویکرد عکاسى مذهبى شامل "بر آستان رضا (ع) ، "سجده صاحب نظران" و "نسیم سحر" ارائه داده که آنها را یک کتاب عکس دیگر با عنوان "خیال" همراهى مى‌کند که به ژانر دیگر عکاسى او ، عکاسى هنرى با گرایش انتزاعى اختصاص دارد.

خوشرو متولد ١٣٤٩ است و از سال ١٣٨٥ آثارش در ٩ نمایشگاه انفرادى در گالری‌هاى ماه مهر، اعتماد، شکوه، موزه ملک ، فرهنگسراى بهمن ... و نیز رویدادهاى جمعى نظیر " چشم درون " موزه هنرهاى معاصر ، " به روایت عکاسان معاصر ایران " گالرى پردیس ملت ، تصویر سال به تماشا درآمده است.

انتهای پیام/