به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، شب گذشته ( شنبه 13 اردیبهشت) جشن انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتربا حضور هنرمندانی چون بهرام ‌شاه محمدلو، مرضیه برومند، هما جدیکار، فرناز بهزادی، مریم سعادت،علی‌پاکدست، مریم اقبالی ،عادل بزدوده و دیگر هنرمندان در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم هنگامه مفید رییس انجمن نمایش گران عروسکی بیانیه‌ی انجمن نمایش گران عروسکی خانه تئاتر را خواندپیام روز جهانی نمایش عروسکی برای سال 2014 که به مناسبت این روز توسط یکی از استادان نمایش عروسکی در آرژانتین فرستاده شده بود‌، قرائت شد.

در این مراسم از افسانه زمانی، علی پاکدست، مریم اقبالی، علی جباری ‌، قاسم رحمتی‌، زهره بهروزی نیا‌، پوپک عظیم‌پور ‌، فاطمه سوزن گر‌، محمد بابایی‌، سهیلا باجلان‌، مرضیه سرمشقی‌، رضا مهدی‌زاده‌ و عیسی یوسف‌پور از فعالان و هنرمندان تئاتر عروسکی در بخش‌های مختلف تقدیر شد. نشان مدالیوم این جشن به مجتبی کاظمی پیشکسوت تئاتر عروسکی اهدا شد.

در بخشی از این برنامه، با حضور منیژه حکمت‌، مرضیه برومند و مرضیه محبوب (سرپرست کارگاه‌ عروسک‌سازی شهر موش‌ها) از عکس فیلم "شهر موش‌ها 2" رونمایی شد.

"نشان چلچراغ" از طرف فریدون عموزاده خلیلی سردبیر مجله چلچراغ به مرضیه برومند دبیر جشنواره تئاتر عروسکی اهدا شد. همچنین از امیر سهرابی برای خرید یک خانه به صورت شخصی در کاشان و تبدیل آن به یک موزه عروسکی تقدیر شد. در این مراسم هنرمندانی چون مرضیه برومند، منیژه حکمت، مریم اقبالی ( عروسک‌ساز)، علی پاکدست و حمیدرضا اردلان سخنان کوتاهی را ایراد کردند.

انتهای پیام/53