رضا پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: عنوان این نمایشگاه به معنای تاریک اندیشی است و این عنوان ریشه در بسیاری از مناسبات ایرانی‌ها دارد و انتخاب این عنوان به این دلیل بود که یادآوری کنم که بسیاری از هنرمندان ایرانی پیرامون این موضوع کار کرده‌اند و حتی نحله فکری هم براساس همین اندیشه راه‌اندازی کرده‌اند که می‌توان به صادق هدایت، اردشیر و بهمن محصص و پیش از همه آن‌ها به خیام اشاره کرد.

او افزود: در آثار این مجموعه سعی کرده‌ام که این اندیشه را بررسی کنم و این موضوع را به شکل‌های مختلف به تصویر بکشم. در این نمایشگاه 200 طراحی به نمایش خواهم گذاشت.

به گفته پناهی طراحی برای او از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و او در طراحی سعی می‌کند که اشکال را با مناسبات اجتماعی ترکیب کند و این اتفاق گاه در نقاشی‌های او نیز رخ می‌دهد.

این هنرمند که از برگزیدگان ششمین بینال نقاشی تهران است؛ در این نمایشگاه طراحی‌هایی در ابعاد مختلف از 23 در 19 سانتیمتر تا 150 در 210 سانتیمتر خود را به نمایش می‌گذارد.

او ادامه داد: در طراحی‌های من شاهد فضاهای مینیمال و شلوغ هستیم و آثار من به نوعی یک پروسه توصیف، استحاله، تخریب و ترکیب است. این اتفاق ممکن است در نقاشی‌هایم هم اتفاق بیفتد.

رضا پناهی متولد 1360 تهران است . او می گوید: "دیپلم که گرفتم به دانشگاه نرفتم و سعی کردم در دانشگاه زندگی فرا بگیرم و برای همین برای مطالعاتم برنامه ریزی دقیقی کردم و در حال حاضر بخشی از مطالعاتم در زمینه فلسفه و سیاست است.

پناهی 17 سال است که به صورت جدی نقاشی و طراحی می‌کند و این نمایشگاه پنجمین نمایشگاه انفرادی اوست.

این نمایشگاه تا 26 اردیبهشت ماه در گالری مریم فصیحی ادامه دارد و علاقمندان برای بازدید از این آثار در ایام نمایشگاه هر روز از ساعت 16 تا 21 می‌توانند به این گالری مراجعه کنند.

گالری مریم فصیحی هرندی در خیابان دروس، خیابان وارسته، کوچه مشایخی واقع شده است.

انتهای پیام/320