رضا بابا زاده رئیس اداره نقاشی دیواری سازمان زیباسازی شر تهران در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در حال حاضر چند پروژه نقاشی دیواری در مرحله اجرا است و بزودی چند طرح دیگر نیز به اجرا در خواهند آمد.

او افزود: در بزرگراه حکیم، یکی از ساختمان‌ها وزارت مسکن بر روی تپه قرار دارد و از موقیعت بصری خوبی برخوردار است و در قسمت پایین این ساختمان یک نقاشی دیواری با تکنیک کاشه شکسته توسط کامیار صادقی بزودی اجرا می‌شود.

رئیس اداره نقاشی دیواری افزود: در حال حاضر دیوارهای که باید روی آن نقاشی دیواری کار شود پوشانده شده و در روزهای آتی کار اجرای نقاشی دیواری بر روی این دیوار به وسعت هزار متر مربع آغاز خواهد شد. موضوع این نقاشی ابنیه تاریخی ایران است و تمام کاشی‌های این اثر پس از نقاشی پخته شده‌اند.

او افزود: همچنین دو طرح بزودی با تکنیک بتن پخته شده در بزرگراه کردستان و زیرگذر آزادی اجرا خواهد شد که در بزرگراه کردستان طرح مهدی قدیانلو که مقام اول دوسالانه را از آن خود کرد اجرا می‌شود و در زیرگذر آزادی طرح سامان قره‌داغلو اجرا خواهد شد.

بابازاده درباره طرح مهدی قدیانلو که قرار است در بزرگراه کردستان اجر شود گفت: این طرح "تپه‌های سرزمین من" نام دارد و در این تپه برجستگی‌های متعددی به چشم می‌خورد که با گوی‌هایی قرار است این تپهها آراسته شوند تا هم تداعی‌گر عناصر زنده باشند هم شاهد بازی نور و سایه باشیم.

او ادامه داد: این طرح از جمله طرح‌هایی است که در اداره نقاشی سازمان زیباسازی تاکنون سابقه اجرای آن را نداشته‌ایم و فکر می‌کنم که از جذابیت خاصی برخوردار باشد.

به گفته بابازاده؛ مقدمات اجرای این دو طرح از سال گذشته آغاز شده است و با توجه به مسیر پرترافیک زیرگذر آزادی زمان نهایی شدن این دو طرح را 4 ماه آینده پیش بینی کرده‌ایم.همچنین طرح های دیگری نیز آماده اجرا داریم که به مرور این طرح‌ها به مرحله اجرا خواهد رسید.

او درباره اهمیت زیرگذر آزادی گفت: در حال حاضر این زیرگذر با کاشی شکسته آراسته شده است اما چون در این زیرگذر ترافیک سنگین است؛ تصمیم گرفتیم که طرحی را اجرا کنیم که از قدرت خوانش بالایی برخوردار باشد.

بابازاده ادامه داد: درن قاشی دیواری زیرگذر آزادی سعی شده که از خط نگاره‌ها به صورت مینیمال استفاده شود.

انتهای پیام/320