نوید فرید، مدیر موسسه مدلینگ ویولت تغییرات ایجاد شده در سیاستگذاری‌های جشنواره مد و لباس فجر را مثبت خواند و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سومین دوره جشنواره مد و لباس فجر نواقصی داشت که یکی از دلایل آن محدودیت فضای موجود نسبت به سال قبل بود اما جدای از فضا محتویات به صورت جدی‌تر دنبال شد زیرا بحث نیازهای حوزه لباس بیشتر مورد توجه و کنکاش قرار گرفت.

او طرح‌های موجود در جشنواره را کاربردی‌تر از قبل دانست و بیان کرد: در این دوره از جشنواره بسیاری از طرح‌ها قابل استفاده است و می‌توان در اجتماع از آن بهره برد.

مدیر موسسه مدلینگ ویولت تصریح کرد: مساله مدلینگ واقعیت‌های جامعه را به تصویر می‌کشد که با بستن چشم‌های ما از بین نمی‌رود. در این جشنواره نیز به مواردی پرداخته شده که مدت‌ها بود روی آنها چشم بسته بودیم البته مشکلات زیادی پیش روی مدیران وجود داشت که خوشبختانه رو به سمت بهبود می‌رود.

فرید که دوره کارگردانی را زیر نظر استاد حمید سمندریان گذرانده است؛ اعتقاد دارد تئاتر لازمه کار مدلینگ است.

او بیان کرد: استانداردهای بین‌المللی حوزه مد و لباس را به صورت کاملا جدی و آکادمیک می‌دانم به همین خاطر می‌توانیم جایگزینی مناسبی منطبق بر فرهنگ ایرانی خود داشته باشیم.

مدیر موسسه مدلینگ ویولت تصریح کرد: در مدلینگ اسلامی قرار است که راه رفتنی منطبق بر این فرهنگ داشته باشیم یعنی به جای نمایش مانکن و مدل، کالا و محصول در مرکز توجه قرار گیرد در حالیکه در مجامعه بین‌المللی مدل بیشتر به چشم می‌آید.

فرید بیان کرد: با توجه به تحقیقات و تجربه‌ای که داشتیم راه رفتن مدل‌های ایرانی- اسلامی را بر اساس فرم بومی ایرانی تنظیم کردیم تا تنها راه رفتن صرف را ارائه نکنیم و بخشی از حرکت‌های آیین باستانی ایران را ترسیم کنیم.

او بیان کرد: مساله مدلینگ تاثیر بسیار زیادی دارد چرا که منطق کار بر این است که صاحبان صنایع بخش عمده‌ای از سود را صرف تبلیغات کنند و مدلینگ مهمترین مورد در صنعت مد و لباس است.

مدیر موسسه ویولت ادامه داد: قطعا با گسترش عرصه مد لباس می‌توانیم وارد مجامع بین‌المللی شویم اما ابتدا باید درون را بپذیریم وسپس به فراتر از مرزها فکر کنیم یعنی ابتدا باید خودمان را بشناسیم سپس به سوی فراتر حرکت کنیم.

فرید درباره خصوصیات یک مدل گفت: در این زمینه کاری مسلما مشخصات فیزیکی اهمیت دارد و نمی‌توان آن را رد کرد. مدل‌ها باید گزینه‌هایی نظیر قد و تناسب اندام را داشته باشند البته برخی از مشخصات فیزیکی جذابیت‌هایی است که درچهره و شخصیت افراد وجود دارد یعنی ممکن است انرژی فرد به حدی زیاد باشد که بتواند به این کار بپردازد.

او افزود: من معتقدم که هر محصولی را می‌توان به صورت صنعتی هم عکاسی کرد اما دلیل استفاده از مدل انسانی این است که شخصیت فرد بر محصول به صورت مجازی تاثیرگذار است که مشخصات ظاهری را هم تا حدودی می‌طلبد.

مدیر موسسه ویولت بیان کرد: به شخصه معتقدم انرژی هر فرد و اخلاقیات وی مهمتر است زیرا ما در حال الگو سازی هستیم.

فرید درباره واکنش افراد نسبت به اجرای شو زنده لباس به صورت قانونی گفت: دیدن غرفه ویولت به عنوان یک موسسه مدلینگ قانونی کمی تعجب و خوشحالی به دنبال داشت.

او ادامه داد: مساله مدلینگ آرام آرام داشت به فرهنگ زیرزمینی تبدیل می‌شد و چقدر خوب که دولت به صورت قانونی به آن پرداخت.

انتهای پیام/61