به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه "چراغی در این خانه روشن است" که از شنبه 17 اسفند در خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است، مجموعه‌ای از آثار بزرگان هنرهای تجسمی به نفع هنرمندان بیمار در معرض فروش قرار گرفته است.

این نمایشگاه اولین گام در راه‌اندازی صندوق حمایت از هنرمندان است که توسط خانه هنرمندان ایران تشکیل شده است. در این نمایشگاه 50 درصد از عواید فروش هر اثر به هنرمند و 50 درصد دیگر به صندوق حمایت از هنرمندان اختصاص دارد.

بنا به گفته سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، با تعامل با بنیاد بیماری‌های خاص تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که براساس آن هنرمندانی که به واسطه خانه هنرمندان به این بنیاد معرفی شوند تحت پوشش درمانی و مالی این بنیاد قرار می‌گیرند. همچنین با یکی از پزشکان سرشناس کشور که در حال ساخت یک بیمارستان مجهز است تفاهمی صورت گرفته تا بخشی از خدمات این بیمارستان به هنرمندان اختصاص یابد.

تمام اینها در حالی است که تمام آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه با قیمت‌های غیر واقعی و بسیار بالاتر از حد معمول به نمایش درآمده است و این قیمت‌های بسیار دور از واقعیت باعث می‌شود که تنها کسانی که سود کننده هستند خانه هنرمندان و هنرمندانی که آثارشان به نمایش درآمده است.

به عنوان نمونه اثری که قیمت آن حدود 10 تا 12 میلیون تومان برآورد، اتیکت 40 میلیون تومان خورده و یا اثری که ارزش آن 6 تا 10 میلیون تومان است به قیمت 30 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

خانه هنرمندان با برگزاری این نمایشگاه نشان داد که یا قیمت‌گذاران خوبی ندارد و یا بنا به دلایلی نامعلوم تنها برای بالابردن قیمت آثار هنرمندانی که با این مکان کار می‌کنند، تلاش می‌کند.

این نمایشگاه فروش آنچنانی نداشته و ندارد زیرا هیچ خریدار نمی‌خواهد که اثری که در یک گالری خصوصی می‌تواند با 5 میلیون تومان بخرد در خانه هنرمندان با 30 میلیون تومان خریداری کند.

انتهای پیام/

مجید احمدی