سمیه شیخی، یکی از طراحان گروه "آلند" که محصولات مختلفی از جمله مانتو، لباس، کیف، روسری و غیره را طراحی و تولید می‌کنند و با سبک‌های جدید به بازار عرضه می‌کنند، درباره سومین دوره جشنواره مد و لباس فجر به خبرنگار "هنرآنلاین" گفت: هرسال در جشنواره شرکت داشتیم و پیشرفت را می‌توان در آن دید. اما در مورد چادرها جنبه حجاب زیاد در آن رعایت نشده است و بیشتر موجب جلب توجه می‌شوند.

او بیان کرد: برگزاری جشنواره ای همچون جشنواره مد و لباس در تغییر پوشش جامعه بسیار می‌تواند موثر باشد. همین که مردم طرح‌های جدید را می‌بینند قدم خوبی است. باید توجه داشت تا مردم نبینند و چشم آنها به طرح‌های جدید عادت نکند دید آن‌ها بازاری می‌ماند و نمی‌توانند زیبایی شناسی آثار را تشخیص دهند. شاید پذیرش بعضی طرح‌ها در ابتدا برای مردم سخت باشد، اما به مرور بهتر می‌شود.

این طراح و تولیدکننده محدود و خاص گفت: طرح‌های بسیار خوبی توسط طراحان این عرصه خلق می‌شوند که برای نبود امکانات به تولید انبوه نمی‌رسند. هرچند وقتی حرفش زده می‌شود مسئولین از حمایت می‌گویند. اما مثلا وام کارآفرینی به سادگی داده نمی‌شود.

او توضیح داد: سال اولی که در جشنواره شرکت داشتیم تولیدکننده‌های بسیاری از آثار ما استقبال کردند و قول حمایت دادند. اما پس از جشنواره پیگیری‌های ما نتیجه نداد و ادعای آن‌ها در حد حرف باقی ماند. همین مسئله باعث می‌شود ما ترجیح دهیم به جای این که به دنبال تولیدکننده بدویم، خودمان تولیدکننده باشیم و هرچند با امکانات کم، اما از کارهای کوچک شروع کنیم.

طراح گروه تولیدی "آلند" بیان کرد: البته در مواقعی هم کم کاری طراحان لباس از پیشرفت در عرصه مد جلوگیری می‌کند. خود طراح باید جسارت داشته باشد. شرایط همه در این عرصه یکی است، اما یکی جسارت شروع دارد و طرح‌ها و خلاقیت‌های تازه خود را عرضه می‌کند و برای آن پیگیر می‌شود، اما کسی دیگر فکر می‌کند چون نمی‌تواند کاری کند حتی طرح هم نباید بزند. این امر مستلزم این است که اول از همه طراح دلی کار کند.

انتهای پیام/38