به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین ؛ در حالی که هنوز نام فیلم های اکران نوروزی سال 93 به طور رسمی از سوی شورای صنفی نمایش جدید اعلام نشده است، سینماها خود را برای اکران نوروزی آماده می کنند. از میان پنج فیلمی که قرار است در نوروز 93 اکران شوند، نمایش سه فیلم "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، "خط ویژه" به کارگردانی مصطفی کیایی و "طبقه حساس" به کارگردانی کمال تبریزی در سینماها قطعی شده است.

سینما آزادی که سر گروهی تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا را بر عهده دارد، از روز گذشته پوستر و پلاکاردها و مواد تبلیغی این فیلم سینمایی را بر سر در سینما نصب کرده است.این فیلم از تاریخ 21 اسفندماه در گروه سینمایی آزادی اکران خواهد شد.

"خط ویژه" به کارگردانی مصطفی کیایی از این هفته اکران خود را در سینماها آغاز می کند. این فیلم که موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص دهد طبق قانون در سرگروه تازه اضافه شده به لیست سینماهای تهران اریکه ایرانیان اکران خود را از روز چهارشنبه 14 اسفندما آغاز می کند.

آخرین ساخته کمال تبریزی از تاریخ 21 اسفندماه در گروه سینمایی استقلال اکران خود را آغاز خواهد کرد.این فیلم که حدود 60 سینما در اختیار دارد، تنها فیلمی است که بیشترین تعداد سینما را به خود اختصاص می دهد. آخرین جلسه شورای صنفی نمایش سبح فردا یکشنبه 11 اسفندماه برگزار خواهد شد و تکلیف دو فیلم دیگر اکران نوروزی مشخص خواهد می شود.

با وجود این شرایط نابرابر، صاحبان فیلم ها دیگر تمایلی برای اکران فیلم هایشان در نوروز 93 نخواهند داشت و صاحبان هشت فیلم متقاضی ترجیح خواهند داد که فیلم هایشان در فصل مناسب تری اکران کنند.

بیشترین سینماها به فیلم های "طبقه حساس" به کارگردانی کمال تبریزی و "معراجی ها" به کارگردانی مسعود ده نمکی اختصاص داده شده و صاحبان فیلم ها نمی توانند در نوروز 93 سینمای خالی برای اکران فیلم هایشان پیدا کنند.

باید منتظر بود تا ببینیم که شورای صنفی جدید چه فیلم هایی را انتخاب خواهد کرد و دو فیلمی که قرار است به این لیست اضافه شوند چه فیلم هایی خواهند بود.

انتهای پیام/55