حاج علیرضا در گفتگو با خبرنگار مدولباس خبرگزاری هنرآنلاین گفت: به نظرم طرح‌ها باید جدید و به روز باشند و حرف تازه‌ای درعرصه مدولباس کشور داشته باشند. ضمن این که برگزار کنندگان وداوران جشنواره نیز باید به گونه ای داوری کنند که طرح ها با گزینش بیشتری وارد این گردانه شوند.

او ادامه داد: جشنواره سال گذشته از کیفیت خوبی برخوردار بود اما به دلیل این که جشنواره در اسفند ماه و نزدیک به ایام عید برگزار می شود اغلب بازدید کنندگان آثار را به نوعی فراموش می کنند و این برای من طراح خوب نیست.

این طراح لباس اظهار کرد: برگزاری جشنواره ایده بسیار خوبی بود اما متاسفانه برگزاری جشنواره از نظر زمانی اصلا مناسب نیست، چرا که اسفند ماه مردم درحال خرید عید هستند و به نوعی کارهایی که طراحان ارائه میدهند به دست فراموشی سپرده می شود. در واقع برگزاری این جشنواره برای جذب مشتری نیست و بازدهی مناسبی که باید داشته باشد، ندارد.

حاج علیرضا با اشاره به حضور طراحان مختلف در جشنواره مدولباس عنوان کرد: این روزها درعرصه مدولباس کشور دست زیاد شده و باید طرح‌هایی که ارائه می شوند بسیار خاص باشند تا مورد توجه مخاطب قرار گیرند. ضمن اینکه باید از شلوغی زیاد هم پرهیز کرد و تنها به انتخاب طرح های خوب و برتر اکتفا کرد. سوال اینجاست که چرا باید به دلیل اینکه جشنواره ای برگزار می شود همه طراحان حضوریابند؟ اگر ما به فکر کیفیت هستیم باید اقدام به انتخاب طرح‌های خوب و تازه کنیم. متاسفانه در دومین جشنواره مدولباس ما شاهد مدلهای یکنواخت بسیاری بودیم که هیچ حرف تازه ای در این عرصه نداشتندو به نوعی مخاطب حوصله ای برای دیدن این همه طرح تکراری نداشت.

وی ادامه داد: اگر طراحان نیز اجازه فروش داشته باشند به نظر می رسد شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود چرا که مردم در این فصل به دنبال خرید هستند و قشر خاص کمتری به سراغ آن می آید.

این طراح جوان با اشاره به میزان عرضه و تقاضا در بازار مدولباس افزود: به نظرم عرضه هست اما مواد و ابزار کار گران است و من طراح با توجه به میزان هزینه ای که صرف کرده ام روی طرح هایم قیمت گذاری می کنم، اما مردم این روزها با توجه به شرایط اقتصادی موجود ترجیح میدهند جنس ارزان خریداری کنند و خیلی به دنبال لباس های خاص نیستند. به نوعی میتوان گفت مصرف کننده بیشتر به دنبال کارهای تولیدی و عمده است وطرح های ما تنها برای یک قشر خاص که به دنبال طرح های تک می گرددتولید می شود.

وی ادامه داد: درواقع برگزاری جشنواره خیلی باعث رونق کار ما طراحان نمی شود چرا که فروش ندارد و تنها گذری است.

شاید مقداری گرفته شده باشد اما کاملا نبوده و من طراح برای ارائه کار خوب هزینه بالایی باید داشته باشم درحالی که در بیرون با نصف هزینه ای که من داشته ام کارها عرضه می شود وبا کیفیت پایین تر من طراح خیلی جای مانور ندارم مگر اینکه تولیدی باشد تا عمده کار کنم و برای من صرف داشته باشد و خیلی با سالهای گذشته تفاوتی نداشته است.

انتهای پیام /