سارا بقایی مدیریت گروه طراحان مد "سازا" و عضو انجمن طراحان لباس ایران در گفت و گو با هنرآنلاین در مورد سوابق تحصیلی و کاری خود گفت: من فارغ التحصیل رشته طراحی و چاپ پارچه از دانشگاه هنر تهران و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه UNIVERSITY OF THE EAST در رشته MBA هستم. علاوه بر آن دوره‌های گوناگونی مثل - Fashion Merchandising- Plane Graphic - Figure Drawing- Clothing Design- را گذرانده‌ام. پس از گذراندن دوره‌های پیشرفته طراحی لباس در مانیل و گرفتن مدرک مدیریت در زمینه‌های مربوطه تصمیم گرفتم به ایران برگردم و با طراحی در زمینه مانتو فعالیت خود را آغاز کردم.

او در مورد سوابق کاری خود اظهار کرد: سال 1383در نمایشگاه طراحی لباس ایران- ترکیه شرکت داشتم. تا به حال بیش از 4 نمایشگاه طراحی و چاپ پارچه روی مانتو و شال به صورت گروهی برگزار کرده‌ام و هم اکنون مانتوهای سازا در مزون برای عموم عرضه می‌شود.

بقایی با اشاره به اینکه ایرانی بودن مانتوها با انتخاب پارچه‌هایی به سبک ایرانی و پوشش مناسب برای جامعه ایرانی نشان داده می‌شود افزود: من از هارمونی رنگ‌های خاص و متفاوت در سبک و طراحی استفاده می‌کنم و علاوه بر آن به کار بردن پارچه‌های خاص با کیفیت بالا اهمیت زیادی برای من دارد. در مجموع بالاترین هدف سازا جلب رضایت مشتری توسط ارایه خدمات عالی و کیفیت بالای محصول با در نظر گرفتن قیمت مناسب است.

این طراح لباس در مورد آینده طراحی لباس در ایران گفت: به نظر من جایگاه طراحى مد و لباس به عنوان یک حرفه در ایران نیاز به گذر زمان دارد. در حال حاضر فعالیت در این زمینه از نظر اقتصادی مورد بحث نیست و بیشتر مربوط به ذوق و علاقه شخصی طراحان است. البته با در نظر گرفتن بعضی سیاست‌های کاری و رعایت کردن موارد و قوانین تولید و بازاریابی، طراحی و مد می‌تواند دارای جایگاه اقتصادی نیز باشد. ما آینده روشنی را برای این حرفه انتظار داریم اما از جمله بزرگترین موانع در این حیطه عدم توسعه بازار کاراست که بیشتر به شبکه‌های اجتماعی محدود می‌شود و امکانی برای عرضه این نوع محصولات در جامعه به صورت گسترده وجود ندارد. عدم حمایت توسط سرمایه‌گذاران و نیز کمبود فضای مفید برای توسعه رقابت و تبلیغات از دیگر مشکلات در این زمینه است.

انتهای پیام/