به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، همزمان با روز مهندس و بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، هم اندیشی "فن‌آوری بومی در هنرهای سنتی ایران" پنجم اسفند ماه در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

این همایش که با محور‌یت "شناخت و کاربرد مواد در ارتقای تولیدات هنری"، "مطالعات میان‌رشته‌ای در توسعه فناوری‌های هنری"، "تبیین رابطه سایبرنتیکس (واپاد‌شناسی)، وییونیکس (زیست سازه‌شناسی) با محصولات هنری"، "بررسی عوامل آنتروپومتریکی در مصادیق هنرهای سنتی"، "اقتصاد و فن‌آوری‌های بومی در هنر‌ها"، "تبیین رابطه جامعه‌شناختی و فرهنگی تولیدات هنری با ویژگی‌های بومی و انسانی محل تولید" و "ابزارهای بومی و ظرفیت‌های تکنولوژیک تولید مصنوعات هنری" برپا می‌شود.

فراخوان این همایش شهریور ماه سال جاری منتشر شد و بر اساس آن بیش از ۵۵ چکیده مقاله به دبیر خانه همایش رسید. از میان آثار واصله به دبیرخانه همایش، بر اساس داوری صورت گرفته توسط دکتر محمد رزاقی، دکتر ایرج گودرزی نیا، دکتر مهران هوشیار، دکتر مهدی مکی نژادو کاوه خورابه، از صاحبان ۳۵ مقاله برای ارائه مقاله در همایش دعوت شد. ‌. همچنین مجموعه مقالات این همایش نیز به صورت مدون منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این هم‌اندیشی می‌توانند دوشنبه ۵/۱۲/۹۲ ساعت۳۰/۲ به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، فرهنگستان هنر مراجعه نمایند.

انتهای پیام/