به گزارش هنرآنلاین ، پوستراین دوره از جشنواره توسط فریدون مردانی مدرس دانشگاه‌های هنری تهران طراحی شده است.

باتوجه به اینکه موضوع اصلی جشنواره تایپوگرافی بسم الله است، این پوستر با ساختاری تایپوگرافی و ترکیب‌بندی متناسب با محتوا و موضوع طراحی شده است.

به گفته مردانی، در طراحی پوستر به چند خصلت توجه شده است: اول بار معنایی آن، چراکه در تایپوگرافی از نظر معنا، برای حروف ارزش معنوی قائل می‌شویم. دوم شکل آنکه بارگرافیکی و فرمی خاص دارد و در کل به زیبا‌شناسی آن نیز توجه شده است. استفاده از نرمی، روانی و انحنای سیال خط شکسته نستعلیق و نیز استفاده از رنگ سبزآبی زمینه، برهویت ملی معنوی پوستر تاکید دارد و به آن لحن ایرانی اسلامی می‌دهد. درمیانه پوستر، نقطه‌ها با رنگهای مختلف در یک طیف خاص تکرار شده‌اند که تاکید بر بین‌المللی بودن و حضور ادیان و مذاهب مختلف دارد. درضمن شاخص رنگی در الف‌های (بین المللی و الله) به نشانه یازدهمین جشنواره و هماهنگ با رنگ بخش نوشتاری پایین وسمت راست پوستر صورت گرفته است. رنگ کلی صفحه، تکرار لوگوی بسم الله در پس زمینه که یازده بار تکرار شده، اطلاعات ریز پوستر که با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی کار شده است، همه در خدمت عنوان اصلی و هماهنگ با آن‌جای گرفته‌اند.

گفتنی‌است، جشنواره بین‌المللی بسم الله هر ساله همزمان با ماه مبارک رمضان به همت نشریه مکعب با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/