به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، چند روزی به شروع جشنواره موسیقی فجر نمانده و بسیاری از علاقه‌مندان منتظر هستند تا ببینند و بشنوند که چه آثاری در مهم‌ترین رویداد موسیقایی ایران در سال پیش رو ، روی صحنه می‌رود.

در این میان حضور چهره‌های جوان در این جشنواره از جمله موارد قابل توجه است. هنرمندان جوانی که به گفته داوود گنجه‌ای موزیسین و نوازنده صاحب سبک موسیقی ایران، سرمایه‌های آینده هنر ایران هستند و باید از آن‌ها حمایت‌های گسترده‌ای صورت بپذیرد.

داوود گنجه‌ای در گفت و گو با هنرآنلاین با تاکید بر اینکه جشنواره موسیقی فجر فرصت و مجالی برای شکوفایی جوانان مستعد در موسیقی است، خاطر نشان کرد: نگاه من و دیگر دوستانی که درگیر این جشنواره هستیم توجه ویژه به جوانان و افراد مستعد در موسیقی است.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره موسیقی فجر ادامه داد: به نظرم باید راهکاری اندیشیده شود تا کسانی که با تمرین و ممارست بسیار می‌توانند آثار خوب و قوی‌تری از دیگران ارائه کنند از حمایت‌ها و پشتیبانی مناسب بهره‌مند شوند.

او افزود: یکی از راهکار‌ها دادن امکانی ویژه و فرصت به این هنرمندان است تا بتوانند در مسیر حرفه‌ای موسیقی به موفقیت‌های بیشتر دست یابند. فراموش نکنیم جشنواره موسیقی فجر نقطه امیدی برای هنرمندان جوان به خصوص آنان که در پایتخت حضور ندارند، است.

این هنرمند با بیان اینکه مسئولین نیز باید با ایجاد فضایی باز‌تر به این هنرمندان کمک کنند، تصریح کرد: مطمئنا با ایجاد فضایی باز‌تر می‌توانیم شاهد بارور شدن موسیقی و حضور آن در سبد فرهنگی خانواده‌های ایرانی باشیم.

گنجه‌ای افزود: جشنواره موسیقی فجر بهانه‌ای است تا ما راه را گم نکنیم. در حال حاضر مهم‌ترین مسئله و دغدغه در رویدادهایی نظیر جشنواره موسیقی فجر تکریم و توجه به هنرمندان جوان است. خوشبختانه صحبت‌های امید بخشی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد گفته شده که امیدواریم ثمره آن را به زودی ببینیم.

عضو شورای عالی خانه موسیقی درباره کیفیت آثار رسیده به جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: خوشبختانه آثار از کیفیت بالایی برخوردارند که نشان از انگیزه و تلاش بالای هنرمندان جوان دارد. خوشبختانه امکانات لازم فراهم است و باید از این امکانات ‌‌نهایت استفاده را ببریم و از جوانان حمایت کنیم.او تصریح کرد: نباید هنرمندان جوانانی که در این جشنواره مقام‌های بر‌تر را کسب می‌کنند‌‌ رها شوند.

این موزیسین و نوازنده چیره دست موسیقی تاکید کرد: از جمله موارد مهمی که باید بر روی آن تکیه شود، امنیت شغلی هنرمندان به ویژه اهالی موسیقی است. هنرمندان همواره سبب رشد و تعالی یک کشور هستند و پیشرفت یک کشور در گرو توجه ویژه به هنرمندانش است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به خانه موسیقی اشاره کرد و گفت: سال‌های سال است که خانه موسیقی با توان و پتانسیل زیاد مشغول فعالیت است ولی چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. خانه موسیقی با حدود ۱۵ هزار عضو همواره سعی در خدمت به موسیقی ایران را داشته و دارد.

گنجه‌ای اضافه کرد: در سال‌های اخیر برخی از امور که جزو وظایف ذاتی خانه موسیقی است از این نهاد گرفته و به دولت سپرده شد، درصورتی که این امر سبب گستره شدن فعالیت دولت و به نوعی در تناقض با اصل ۴۴ و کوچک سازی دولت است. البته آقای مرادخانی به عنوان معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد قصد واگذاری بسیاری از این امور را به صنوف دارند.

او در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات همواره وجود داردند، اما مهم دیدن نقاط مثبت و امید بخش است.

انتهای پیام/