مرتضی گودرزی دیباج در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در سال جاری حوزه هنری با مشکلات مالی روبرو بود و همین موضوع مانعی شد تا جشنواره پوسترهای عاشورایی در هفتمین سال خود برگزار شود و با توجه به درخواست‌های متعدد علاقمندان؛ تصمیم گرفتیم تلفیقی از پوسترهای دوره‌های پیش را در قالب نمایشگاهی بزرگ در حوزه هنری برپا کنیم که به احتمال زیاد این نمایشگاه همزمان با 28 صفر در حوزه هنری برپا خواهد شد.

وی افزود: اما امسال نمایشگاه کاربردی و مهمی در حوزه فرهنگ عاشورا برپا خواهیم کرد که این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از هنر کاربردی است که در کتیبه‌ها، پرچم‌ها و پوشاک و تمام تزییناتی که در تکیه‌ها و دسته‌ها کاربرد دارد.

به گفته دیباج برای برپایی این نمایشگاه هنرمندان جوان و پیشکسوت حوزه هنری در عرصه تجسمی حضور پر رنگی داشته‌اند.

دیباج ادامه داد: این نمایشگاه به نظرم با استقبال خوبی روبرو خواهد شد و پیشتر نیز نمونه برگزاری این رویدادها را شاهد بوده‌ایم و احتمال این وجود دارد که پس از پایان این نمایشگاه، همچون سایر فعالیت‌های حوزه هنری در سایر مراکز استان‌ها این نمایشگاه را برپا کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: بخش عمده فعالیت‌های حوزه هنری معطوف به هنر عاشورایی است و جای بسی خوشخالی است که در این عرصه به خوبی توانسته‌ایم در عرصه ملی ظاهر شویم.

انتهای پیام/ 320 /ج