به گزارش هنرآنلاین،محمد سرشار رییس حوزه هنری کودک و نوجوان با اعلام این خبر گفت: استقبال پرشور مردم از دفترهای شکرستان و علاقه زیاد کودکان و نوجوانان به این دفترها، حوزه هنری کودک و نوجوان و شرکت آزاده را به این فکر انداخت که راه‌کاری را برای دسترسی بیشتر خانواده‌های کم‌بضاعت به این دفاتر طراحی کنند تا محدویت‌های معیشتی، کمتر مانع دسترسی همه آینده‌سازان ایران، به لوازم‌التحریر بومی شود.

سرشار افزود: با تفاهم صورت‌گرفته میان این حوزه و شرکت آزاده، صندوقی اعتباری در طرح «شکر افشان» برای حمایت از کودکان و نوجوان محروم تأسیس شد تا با مشارکت این دو مجموعه، خیّران بتوانند دفترهای شکرستان را به خانواده‌های شناسایی‌شده و تحت پوشش خود اهدا کنند.

وی اظهار داشت: کلیه اشخاص حقوقی فعال در این زمینه اعم از مؤسسات خیریه، انجمن‌های نیکوکاری و گروه‌های جهادی دانشجویی، طلبگی و دانش‌آموزی می‌توانند براساس ساز و کار تعیین‌شده، درخواست‌های خود را به ستاد طرح «شکرافشان» تحویل دهند و از یارانه خرید تخصیص‌یافته، برخوردار گردند.

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان در پایان گفت: مدت اجرای طرح شکرافشان، تا 30 مهر 1392 است و اولویت با درخواست‌هایی خواهد بود که زودتر ارایه شده باشند.

گفتنی است جزئیات بیشتر درباره طرح «شکرافشان»، در پایگاه خبری حوزه هنری استان تهران به نشانی www.artehran.ir موجود است و شماره تلفن 88733713، پاسخگوی پرسشهای احتمالی خواهد بود.