به گزارش هنرآنلاین ، منطقه کرمانشاه، دکتر جهانگیر شاهمرادی با بیان این‌که 30 هزار بافنده فرش در استان مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: فرش کرمانشاه قدمتی 400 ساله دارد.

وی بیان کرد: منطقه کلیایی استان کرمانشاه از مراکز مهم و شناخته شده تولید فرش دستباف در کشور است که با داشتن بیش از 30 نوع نقشه مختص به خود مشتریان خاصی در جهان دارد و به همین دلیل به دنبال ثبت جهانی فرش دستباف این منطقه هستیم.

شاهمرادی افزود: تغییر سلایق مشتریان و نبود تبلیغات فرهنگی در این زمینه باعث پایین آمدن تولید فرش‌های این منطقه شده و فرش بافان بیشتر به سمت تولید تابلو فرش گرایش پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود 30 هزار بافنده فرش در استان، گفت: این افراد در قالب 15 کارگاه متمرکز قالیبافی، 23 کارگاه غیرمتمرکز و بخش عمده‌ای نیز به شکل خانگی مشغول تولید فرش دستباف هستند. میزان تولید فرش دستباف استان، سالانه حدود 40 هزار متر مربع است.

شاهمرادی همچنین با اشاره به افزایش 13 درصدی تولید فرش دستباف در استان طی شش ماهه نخست امسال، گفت: این سازمان در راستای اهداف مرکز ملی فرش ایران و حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان در نیمه دوم سال جاری 10 دوره آموزش و اشتغال برگزار خواهد کرد. همچنین در آبان و اسفند امسال، نمایشگاه فرش دستباف در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام /38