به گزارش هنرآنلاین ؛ پوستر ششمین دوره جشنواره هنر جوان که توسط آیدین آغداشلو، نقاش و طراح مطرح معاصر، طراحی شده است، دوم مهرماه منتشر شد.

آیدین آغداشلو در خصوص طراحی این پوستر گفت: طبق سابقه‌ای که در کار گرافیک دارم پوستر را به گونه‌ای طراحی کردم تا بازگو کننده موضوع باشد.

وی با بیان اینکه طرح پوستر بازگو کننده خود گرافیست نیز است، افزود: هر اثر هنری طراح و آفریننده خود را داوری و نقطه نظر سازنده خود را بیان می کند.

این هنرمند با اشاره به اینکه استفاده از هنر سنتی برایم مهم است، تصریح کرد: از آنجایی که با هنر سنتی سر و کار دارم در طراحی پوستر جشنواره هنر جوان نیز به این هنر رجوع کردم.

آغداشلو ادامه داد: جشنواره هنر جوان برای نسل جوان برگزار می شود و جوان فوران رنگ و نور و معنا است بنابراین در طراحی این پوستر از مجموعه رنگ های درخشان استفاده کردم تا جایگاه هنرمندان نسل جوان را در این دوران زمانی مشخص کنم.

وی اظهار کرد: جوانان ما بی ریشه نیستند و ریشه آنها سنت هنری و هویت ما است؛ طراحی این پوستر جهش و فوران نور است که هویت گذشته خود را هم نشان می دهد.

این نقاش با اشاره به اینکه طراحی پوستر معاصر ایران در دهه گذشته امتیاز چشم گیری نداشته است، یادآور شد: فرهنگ عنصری یکپارچه است لذا اگر بخشی درست عمل نکند باقی بخش ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد؛ برای طراحی پوستر نیز رویدادهای فرهنگی مهم است.

وی ادامه داد: گرافیست های نسل جدید حرف های زیادی برای گفتن دارند اما در دهه گذشته به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح فرهنگی پوسترها از کیفیت والایی برخوردار نبوده اند.

آغداشلو گرافیک را هنر مردمی دانست و گفت: گرافیک ریشه در روشن کردن مردم دارد و تنها یک اثر هنری صرف نیست.

مراسم اختتامیه این دوسالانه 17 آبان برگزار خواهد شد و نمایشگاه آثار برگزیده نیز از هشتم مهر تا 17 آبان در حوزه هنری برپا خواهد بود.

انتهای پیام/320