به گزارش هنرآنلاین، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام درحاشیه این مراسم، گفت: این انیمیشن با محوریت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به سفارش شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های مساجد استان ایلام تهیه شده است.

حجت الاسلام علی چراغی پور، با بیان اینکه این انیمیشن 100 ثانیه ای برای رده سنی کودک و نوجوان در راستای ترویج حجاب و عفاف ساخته شده است، افزود: تعداد یک هزار نسخه از این انیمیشن در قالب لوح فشرده و در بسته بندی مناسب در بین مراکز فرهنگی، کانون های مساجد، مدارس و مراکز دینی توزیع می شود.

وی، با اشاره به اینکه برای ساخت این انیمیشن حدود 25 میلیون ریال هزینه شده است، ابراز کرد: ابزار هنر به ویژه هنر انیمیشن، نقش مهمی در بیان معارف و ارزش های اسلامی به زبان کودکان دارد و این هنر می تواند زمینه ساز نهادینه کردن ارزش های دینی و فرهنگی در بین کودکان باشد.

حجت الاسلام چراغی پور، تصریح کرد: انیمیشن حجاب و عفاف به تهیه کنندگی حسین عزیزیان و کارگردانی جعفر میر ناصری با عنوان "والاتر از زیبایی" همزمان با دهه کرامت در ایلام رونمایی شده است.

وی، با بیان اینکه سلامت اجتماعی ثمره نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه است، گفت: ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند فرهنگ سازی از سنین کودکی و درونی کردن مفاهیم دین برای فرزندان است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: این دبیرخانه در تلاش است که با همکاری هنرمندان، کارکنان این دبیرخانه و سایر دستگاه های اجرایی و حمایت از طرح های جوانان و نوجوانان در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و ارزش های دینی فعالیت های مستمری داشته باشد.

گفتنی است، در این مراسم انیمیشن "والاتر از زیبایی" نمایش درآمد که با استقبال چشم گیر حضار در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد روبرو شد.

انتهای پیام/