به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، ظهر امروز شنبه، 23 شهریور 1392، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دفتر «هنر و رسانه» رفت تا از نزدیک با فعالیت های این موسسه آشنا شود. موسسه «هنر و رسانه» از زیر مجموعه های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مرادخانی برای آشنایی با فعالیت های این موسسه به آنجا رفت.

در این دیدار مرادخانی با امکانات و کارکنان این موسسه آشنا شد و از نزدیک در جریان فعالیت ها قرار گرفت. در پایان این دیدار، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین درباره دیدگاهش نسبت به این موسسه گفت: امیدواریم در آینده کارهای بهتری از این مجموعه ببینیم. برای ما کیفیت مهم است. ما باید بدانیم که چه می خواهیم و چه انجام می دهیم. باید برنامه هایمان را براساس خواسته هایمان تنظیم کنیم.

مرادخانی درباره ادامه فعالیت های این موسسه تصریح کرد: این مجموعه از ملزومات کار ما است. کاری که اینجا تهیه می شود در حال حاضر فقط در قالب یک برنامه آرشیوسازی و مستند نگاری جای می گیرد. اما ما این برنامه را داریم که از تولیدهای این موسسه در جاهای دیگر مانند موزه های تئاتر، سینما و موسیقی هم استفاده کنیم. حتی برای موزه هایی که در آینده هم ایجاد می شود ما می توانیم آرشیوسازی کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ درباره بیشتر شدن امکانات موسسه «هنر و رسانه» گفت: اینجا امکانات خوبی دارد ولی باید امکانات زیربنایی بهتری برایش فراهم شود. در آینده امکانات خوب و اساسی برای اینجا فراهم می کنیم تا بتوانیم برای سال های بسیار دور هم برنامه هایی داشته باشیم. البته این مستلزم یک نگاه وسیع و علمی به این موضوع است.

مرادخانی با اشاره به لزوم برنامه ریزی های بهتر برای دفتر هنر و رسانه اظهار کرد: گاهی فعالیت های میدانی پیاپی فرصت برنامه ریزی را از مدیر می گیرد و شاید نتواند آنگونه که شایسته است برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده به برنامه ریزی ها نگاه ویژه ای داشته باشیم. در حال حاضر مشکلات اقتصادی گریبانگیر معاونت است و باید از این مرحله بگذریم و به طور حتم با گذر از این محدودیت های اقتصادی دیگر مشکلی نداریم.

مرادخانی با اشاره به لزوم تعریفی درست درباره فعالیت های «هنر و رسانه» گفت: گاهی فعالیت هایی که خوب تعریف نمی شوند مانند باغی هستند که خوب حرص نشده اند. در واقع ذات باغ خوب است اما اگر حرص نشود گاهی آشفتگی محیطی دارد. ما هم در این جا با چنین مسئله ای روبه رو هستیم که می تواند موجب تعطیلی این مجموعه شود ولی ما سعی داریم جوهر وجودی موسسه هنر و رسانه را به خوبی بشناسیم و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی با اشاره به رویکردهای تازه در «هنر و رسانه» اظهار کرد: ما به دلیل استقبال بسیار زیاد اهالی هنر ممکن است بخواهیم رویکردی متفاوت داشته باشیم. گاهی یک رسانه باید به دنبال شخصیت ها باشد؛ گاهی هم شخصیت ها به دنبال رسانه هستند. ما در حال حاضر با استقبال خوبی از سوی هنرمندان روبه رو هستیم که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: ما بین این دو نگاه را باید متعادل کنیم. در واقع مدیریت در چنین زمانی است که خود را نشان می دهد. مهم این است که ما به گونه ای همه چیز را کنترل کنیم که هر چیزی در جای اصلی خودش قرار بگیرد. مدیریت اقتصادی و مدیریت اجتماعی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

در پایان این دیدار صمیمی، مرادخانی با اهالی هنر و رسانه عکسی به یادگار گرفت.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام / 42