به گزارش هنرآنلاین، مجتبی حق پرست، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره پویانمایی رضوی ویژه کودک و نوجوان به میزبانی فارس برگزار خواهد شد، گفت: فراخوان این جشنواره از دی ماه 91 به کلیه مدارس و کانون‌های استان‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 255 اثر که توسط کودکان و نوجوانان در کل کشور ساخته شده بود، به این جشنواره ارسال شد، بیان کرد: آثار ارسالی به این جشنواره توسط سه نفر از داوران بین‌المللی کشور مورد بررسی قرار گرفت که از بین این آثار هشت اثر برگزیده شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این جشنواره در تاریخ 20 شهریور افتتاح خواهد شد، افزود: از برگزیدگان با اهدا لوح تقدیر، تندیس و جوایز نفیس تقدیر خواهد شد و نمایشگاه تا تاریخ 25 شهریور در سالن شهید مطهری حرم حضرت شاهچراغ (ع) برپا خواهد بود که کودکان به همراه اولیا خود می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با اشاره به این که بیشترین آثار ارسالی از استان فارس بود، گفت: از تعداد 255 اثر تعداد 59 اثر تولیدی از فارس بود که بیشترین آمار را به خود اختصاص داد و پس از آن استان اردبیل با 24 اثر واستان گلستان با 22 اثر در جایگاه های بعدی قرار دارند و از نظر کیفیت آثار نیز فارس، اردبیل و سیستان و بلوچستان از کیفیت بالاتری برخوردار بودند.

انتهای پیام/38