به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در مراسم افتتاح استودیوی موزه موسیقی حاضر شد تا نخستین دیدارش با اهالی هنر را به هنرمندان موسیقی اختصاص دهد. مراسمی که در آن بزرگان موسیقی حضوری پر رنگ داشتند.

در پایان این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار هنرآنلاین درباره تصمیم گیری وی برای وضعیت ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی، گفت: برای اجرای ارکسترها بهتر است که زمان تعیین نکنیم اما در صدد هستیم که هر چه سریعتر این اتفاق بیافتد.

مرادخانی ادامه داد: ما باید آهسته آهسته مجموعه فعالیت های ارکسترها را به جایگاه اصلی خودش بفرستیم. برای مثال ممکن است از بیناد رودکی استفاده کنیم زیرا بنیاد رودکی برای این کارها سازمان دهی شده است. البته این یک فکر اولیه است و هنوز هیچ چیز قطعی نیست، حتی امکان دارد این کار را به عهده بخش خصوصی بگذاریم.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت ارکسترها اظهار کرد: با همت استادها و با مشورت هایی که از آنها می گیریم، ارکستر موسیقی ملی و ارکستر سمفونیک تهران باید فعالیتشان را ادامه دهند و بر روی صحنه به اجرای برنامه بپردازند. اجراهای این دو ارکستر هم زمان با ایجاد شغل موجب رونق اقتصادی هنر موسیقی هم می شود.

کارهای شاه آبادی را ارج می‌نهیم

مرادخانی درباره فعالیت ها و طرح هایی که در سه سال گذشته و در زمان حضور حمید شاه آبادی در معاونت هنری انجام شده، تصریح کرد: آن چیزی که ایجاد شده به طور حتم براساس مجموعه ای از نظرها به وجود آمده است. هر کاری که تا کنون انجام شده بریش زحمت کشیده شده و هر کدام از این فعالیت ها منشا حرکت های خوب هم بوده است.

وی ادامه داد: بودن یا نبودن یک طرح به عوامل مختلفی چون بودجه و کارا بودن آن طرح بستگی دارد که اگر طرح ها توجیح پذیر باشند به طور حتم باید ادامه داده شوند.

مرادخانی گفت: آقای شاه آبادی در دوران حضورش در معاونت کارهای بزرگی انجام داده و ما هم باید قدردان این زحمات باشیم. به نظر من باید به دور از هر گونه یک جانبه نگری به کارهای انجام گرفته در دوره گذشته نگاه کنیم؛ همان گونه که دوست داریم کارهای ما را هم با دقت نظر ببینند.

استودیوی موزه موسیقی از مجهزترین استودیوهای کشور است

در ابتدای مراسم افتتاح استودیوی موزه موسیقی علی مرادخانی به جایگاه رفت و در آنجا نیز به بیان نکاتی درباره موزه موسیقی و همچنین حضورش در معاونت هنری بیان کرد.

مرادخانی درباره شروع فعالیتش در موزه موسیقی اظهار کرد: از سال 1383 که قرار شد موزه موسیقی را افتتاح کنیم این مجموعه در اختیار ما قرار گرفت و بدون هیچ گونه بازتاب خبری کار را در این مجموعه آغاز کردیم و توانستیم مجموعه ای غنی از موسیقی ایران را گردآوری کنیم که به طور حتم این آثار کم نظیر هستند. همچنینی موزه موسیقی آرشیوی دارد که در کشور بی نظیر است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد درباره حضورش در این معاونت گفت: پس از این که دکتر جنتی از من خواست که در معاونت هنری حضور داشته باشم از ایشان خواستم که کارهای زیربنایی در موزه موسیقی را رها نکنم، همچنین صحبت هایی هم با آقای شهردار داشتم و ایشان هم با این موضوع موافقت کرد. بنا براین قرار شد که کارهای زیربنایی در موزه موسیقی را رها نکنم.

وی افزود: امیدوارم در طول حضورم در معاونت هنری بتوانم برنامه هایی را پیاده کنم که در خور و شایسته مردم ایران باشد. مردمی که در همه دوران ها اهل توحید بوده اند و میراثشان ارمغنی است برای بشریت.

مرادخانی در پایان صحبت هایش اظهار کرد: من وظیفه دارم که از تمام دوستانی که در این سال ها برای تجهیز موزه تلاش کرده اند تقدیر و تشکر می کنم. امروز روز مبارکی است که ما میزبان بزرگان موسیقی هستیم که بدون حضور این بزرگان هرگز نمی توان کاری را پیش برد. استودیوی صدای موزه موسیقی از جمله مجهزترین استودیوها در کشور است.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام / 42