به گزارش هنرآنلاین، ایرج ندیمی رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در نشست با اعضای دبیرخانه چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، با اشاره اینکه در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند، تبادل فکر، فرهنگ، دانش و داشته‏ های احساسی انسان صورت می‏گیرد، اظهار کرد: حضور گروه‏های خارجی برای بین‏المللی شدن جشنواره نقش مفیدی را ایفا می‏کند و می‏تواند در افزایش کیفیت کارها اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات شهرداری و شورای شهر لاهیجان باید برندسازی ملی، فرهنگی و هنری از این جشنواره باشد.

وی با تأکید بر اینکه جذب مخاطب بیشتر با گسترش دامنه اجرای تئاترها در حاشیه شهرها، محقق خواهد شد، افزود: در جشنواره‏های آتی می‏بایست از شهرهای همجوار درخصوص برگزاری جشنواره استفاده کرد.

ندیمی ادامه داد: تئاتر خیابانی نیز با مختصات ویژه خود دارای قابلیت‌های فنی و تکنیکی است و به عنوان گونه‌ای مؤثر توانسته طی چند سال اخیر جایگاه خود را در ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با مخاطب پیدا کند.

تمیزکار دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نیز در این نشست یادآور شد: این جشنواره به منظور رسیدن به اهداف شهروندی، ارتباط میان مدیریت شهری و انتقال مفاهیم عمده شهری به شهروندان با طرح مسائل اجتماعی، تربیتی، فرهنگی در ابعاد مختلف از طریق هنر نمایش برگزار می‏شود زیرا این هنر، هنری بدون واسطه است که در آن مخاطبان در ارتباط نزدیک با هنرمندان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه سیاست جشنواره امسال به طور ویژه طرح مسائل و مشکلات شهروندان است، بیان کرد: در این دوره اجرای نمایش‏ها در محلات مختلفی اتفاق می افتد؛ کاری که در دوره‏های قبل انجام نداده بودیم. به خصوص در محلات حاشیه شهر که از مراکز دورتر هستند.

رشیدی نژاد دبیر اجرایی چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نیز با اشاره به آمادگی دبیرخانه تئاتر شهروند لاهیجان، افزود: جشنواره امسال در سیزده مکان به اجرا خواهد پرداخت و محل های یاد شده در مکان های بوستان هنر، اداره ارشاد اسلامی لاهیجان، پارک بعثت، حاشیه استخر، پارک گلها، جنب مسجد امیر صادق، بوستان رفتگر، کوی سردارجنگل، محوطه مسجد لاشیدان حکومتی، محوطه حاجی آباد، خیابان سعدی (کوه بیجار) جنب کارخانه گلشاهی، محوطه بازارچه شهید رجایی (ویژه اجرای شبانه)، بام سبز (ویژه اجرای شبانه) آماده نمایش برای شهروندان لاهیجان است.

وی ابراز امیدواری کرد تا تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان لاهیجان در جهت برگزاری هرچه باشکوه تئاتر خیابانی شهروند، همکاری داشته باشند.

کهالی دبیر چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند نیز گفت: تثبیت لاهیجان بعنوان دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر خیابانی گیلان و گنجاندن جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در تقویم تئاتر کشور افتخاری برای لاهیجان است که دستاوردهای خوبی برای شهروندان، هنرمندان و اهل قلم داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری کلیه مسئولان، لاهیجان همانند سال‏های گذشته میزبان خوبی برای هنرمندان و این اتفاق ارزشمند هنری باشیم.

کهالی با تقدیر و تشکر از نگاه فرهنگی و هنری نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل به موضوع تئاتر خیابانی شهروند، گفت: تلاش می‏کنیم تا با کمک همه مسئولان ملی، استانی و شهرستانی گام‏های مثبتی را در جهت رشد و تعالی فرهنگ و هنر غنی مردم عزیزمان برداریم.

چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان 3 الی 6 شهریورماه جاری در 13 نقطه شهر لاهیجان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/