به گزارش هنرآنلاین، سعید پور ایمانی، مدیرمرکز رسانه های دیجیتال استان قزوین با بیان مطلب فوق گفت: این مرکز در راستای پیشبرد اهداف شبکه ملی فرهنگ اقدامات متعددی در زمینه دستیابی به هنرهای دیجیتالی داشته و در زمینه های مختلف از قبیل برگزاری کارگاه‌های تخصصی، تولید انیمیشن و تولید آثار فاخر هنری فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین فعالیت در جهت جلوگیری از توزیع محصولات فرهنگی غیرمجاز، تولید آثار داخلی با کیفیت در این زمینه است . در واقع اگر محصولات فرهنگی و هنری ما در عین برخورداری از کیفیت مناسب، رونق هم داشته باشد، مردم کمتر به سمت تهیه و استفاده از محصولات خارجی گرایش خواهند داشت.

پور ایمانی با اشاره به این که حمایت از هنرهای دیجیتالی می‌تواند منافعی را در سطح عمومی برای فعالیت‌های فرهنگی در بر داشته باشد؛ افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان با حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های تولیدی رسانه های دیجیتال استان، جذب حداکثری تولیدکنندگان و صاحبان رسانه های دیجیتال، تکثیر و عرضه حامل‌های دیجیتال و برپایی مراکز عرضه داده، گامی قابل اعتنا در تقویت هنرهای دیجیتالی استان برداشته است.

مدیر مرکز رسانه های دیجیتال استان قزوین بر لزوم حمایت از هنرمندان در این عرصه تاکید کرد و ادامه داد: هنرمندانی که در این عرصه توانمندی و تخصص هنری دارند و بر اساس آن‌ها قابلیت پیشرفت را در خود حس می‌کنند؛ می‌توانند با شرکت در کارگاه های آموزشی این مرکز از حمایت‌های مرکز برای ظهور استعدادها و خلاقیت‌های خود در عرصه هنرهای دیجیتال برخوردار شوند.

وی بیان کرد: در این مرکز هنرمندان در قالب ورک شاپ ها آموزش‌های لازم را طی می‌کنند و پس از گذراندن دوره های مورد نیاز افراد برگزیده در گروه های تولیدی این مرکز شروع به فعالیت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه تمام امکانات مورد نیاز هنرمندان در مجتمع وجود دارد؛ افزود: چنانچه آثار هنری تولید شده توسط هنرمندان در مرکز رسانه های دیجیتال استان قابلیت عرضه و ورود به عرصه های تجاری را داشته باشند؛بستر این معنا برایشان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/38