شهریار آریا؛ هنرمند نقاش در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین درباره نمایشگاه نقاشی خود که 28 تیرماه در گالری استاد غلامحسین نامی خانه هنرمندان افتتاح می‎شود گفت: در این نمایشگاه 14 اثر به نمایش در خواهد آمد که ابعاد مختلفی دارند؛ کوچکترین اثر این نمایشگاه 60 در 90 و بزرگترین آنها 130 در 95 سانتی متر است.

این هنرمند درباره انتخاب این ابعاد برای آثار خود نیز توضیح داد: ابعادی که برای آثارم انتخاب کرده‎ام ابعاد مرسوم تابلوهای نقاشی نیستند و دلیل این موضوع نیز این نکته است که بر اساس فضا و فرم آثارم اندازه آنها را انتخاب می‎کنم.

وی افزود: کارهای من در این نمایشگاه بیشتر نوعی منظره است زیرا اکنون بیشترامپرسیونیسم جدید کار می‌کنم. در واقع این آثار خطوط موازی هستند که با استفاده از رنگ‎های متفاوت در کنار هم فرم‌هایی را پدید آورده و قالبی هندسی پیدا می‎کنند؛ هر چند اگر بیننده کمی از تابلو فاصله بگیرد منظره یا فیگوری را در تابلو خواهد دید.

آریا با بیان اینکه این دومین نمایشگاه انفردی او پس از 4 سال است گفت: نخستین نمایشگاه انفرادی من سال 88 در گالری لاله برگزار شد، اما از آن پس با وجود صحبت با بیش از 10 گالری موفق نشدم از هیچ یک وقتی برای برگزار نمایشگاه بگیرم، شاید چون به هیچ گروه یا باندی وصل نبودم تا اینکه به هر حال 7 ماه قبل خانه هنرمندان برای برگزاری این نمایشگاه موافقت کرد.

شهریار آریا متولد سال 1354 است، او که در دوره کارشناسی گرافیک خوانده است، نقاشی را اواسط تحصیل در این مقطع آغاز کرد و پس از تحصیل در رشته نقاشی در مقطع کارشناسی ارشد، از سال 88 به صورت حرفه‎ای وارد حوزه هنر نقاشی شد.

نمایشگاه نقاشی "خط‌های موازی" از 28 تیرماه تا 6 مرداد در گالری استاد غلامحسین نامی خانه هنرمندان برپاست و علاقه‎مندان برای بازدید از آن می‌توانند به خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 65/32