به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه حدود 40 اثر از نقاشی‌های این نقاش ایرانی، از 20 آوریل تا 26 اوت در معرض دید علاقه‌مندان به آثار هنری قرار گرفته است.

بیشتر این آثار جلوه‌هایی از فرهنگ، طبیعت، معماری و همچنین آمیزه‌ای از خوشنویسی و نقاشی‌اند. تعداد بسیاری از هلندی‌ها و ایرانیان مقیم و همچنین کارشناس فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه از این نمایشگاه بازدید کردند.

هوشنگ کاظمی نخستین ایرانی دانش آموخته گرافیک است که اصول و قوانین گرافیک نوین را به ایران انتقال داده است.

او متولد 1302 در تهران است. سال 1324 به فرانسه رفت و در بوزار پاریس به تحصیل پرداخت. وی توانست سال 1335 مدرک فوق لیسانس را در رشته خط و گرافیک از این مدرسه دریافت کند. کاظمی به مدت دوسال استخدام بخش تبلیغات هواپیمایی هلند (کی ال ام) در می آید و سال 1337 به ایران بازمی گردد. طرح و اساسنامه دانشگاه هنر را تهیه و تنظیم و این دانشکده را در مهر 1339 راه اندازی می کند و مدیریت آن را عهده دار می شود. وی برای نخستین بار در ایران، رشته گرافیک را به صورت تخصصی در این دانشکده ایجاد می کند. او همچنین در 1339 آتلیه ای به نام " کارگاه هنرهای تزیینی" در میدان کاخ تاسیس کرد. کاظمی بخش گرافیک سازمان جلب سیاحان را پی نهاد. از دیگر آثار برجسته او می توان به طراحی تزیینات داخلی سدسفیدرود (1340)، گرافیک محیطی هتل برکه تهران (1338)، طراحی صحنه برای گروه نمایشی علی نصیریان در جشنواره های خارجی (1338)، طراحی نشانه جشن هنر شیراز (1347) و چند پوستر همین جشنواره اشاره کرد.کتاب زندگی و آثار وی از سوی انتشارات رسم منتشر شده است.

وی از 1359 به هلند مهاجرت کرد. وی جوایز بین‌المللی متعددی در زمینه تبلیغات جهانگردی دریافت کرده و چندین نمایشگاه از آثار نقاشی و طراحی خود در کشورهای مختلف برگزار کرده است.

انتهای پیام/

320/32