به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، ظهر امروز دوشنبه 17 تیر 1392 نشست خبری ویژه برنامه دلشدگان، با حضور حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر امیرنیا مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و کامبیز زاهدپور مدیر روابط عمومی معاونت هنری در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست حمید شاه آبادی درباره ویژگی ها و الزام برگزاری برنامه دلشدگان گفت: از آنجایی که توجه به هنر در ماه مبارک رمضان می تواند با شریعت ما نهادینه شود، بنابراین معاونت امور هنری وزارت ارشاد برگزاری برنامه با حال و هوای ماه رمضان را در دستور کار خود داده تا با استفاده از آثار هنری و تاثیرات هنر با معنویت این ماه بیشتر آشنا شویم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در نخستین سال حضورم در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، ویژه برنامه دلشدگان را راه اندازی کردیم که در آن برنامه مجموعه برنامه هایی را در قالب تجسمی، موسیقی و نمایش برگزار کردیم.

وی افزود: البته برگزاری ویژه برنامه دلشدگان در سال های 1390 و 1391 با وقفه ای مواجه شد، اما امسال دومین برنامه دلشدگان را به صورت سراسری در همه استان های کشور برگزار می کنیم.

شاه آبادی با اشاره به حوزه های برگزاری یادوآره دلشدگان در رمضان امسال، گفت: امسال نیز برنامه دلشدگان در قالب هنرهای موسیقی، تجسمی و نمایش در سرار کشور برگزار می شود.

مجوز کنسرت موسیقی برای نخستین بار در ماه رمضان صادر شد

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری کنسرت های موسیقی سنتی در ماه مبارک رمضان، گفت: امسال برای نخستین بار برای برخی از گروه های موسیقی ایرانی مجوزهایی را صادر کردیم تا در طول ماه رمضان نیز شاهد برگزاری کنسرت هایی باشیم.

وی ادامه داد: همچنین در تالار رودکی نیز اجرای گروه های موسیقی مقامی ادامه دارد و این گروه ها برنامه های خود را طبق همان روال گذشته به روی صحنه می برند. در این اجراها گروه های برتر جشنواره موسیقی نواحی به اجرای برنامه می پردازند.

150 رویداد هنری در رمضان امسال

شاه آبادی درباره میزان رویدادهای هنری که در ماه رمضان و در قالب برنامه دلشدگان برگزار می شود، گفت:با این که در سال جاری با کمبود منابع مالی مواجه هستیم، اما 150 رویداد هنری را در طول ماه مبارک رمضان و در استان های مختلف اجرا می کنیم.

ارکستر ملی هم به زودی به روی صحنه می رود

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به وضعیت ارکستر ملی که سال گذشته در ماه رمضان کنسرتی را برگزار کرده بود، گفت: تمامی معوقه‌های حقوق اعضای ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک پرداخته شده و به طور حتم ارکستر ملی در اوایل ماه شوال به روی صحنه می رود.

وی ادامه داد: معاونت هنری عزم جدی برای ادامه فعالیت ارکسترهای ملی و سمفونیک را دارد، اما تا کنون برنامه ای که برای ارکسترها داشتیم عملی نشده و برای همین تاخیر از همه اهالی موسیقی عذر خواهی می کنم.

شاه آبادی تصریح کرد: تاخیر در عقد قرارداد با نوازندگان ارکستر به مشکلات حقوقی موسسه ارکسترها باز می گردد که بحث قانونی آن باید انجام شود. از طرف دیگر مشاغل ارکستر هم اکنون 30 سال است که از شغل های ستاره دار محسوب می شود یعنی بعد از بازنشستگی هر کدام از اعضا نمی توانیم کسی را استخدام کنیم.

حراج تهران مجوز رسمی داشت

شاه آبادی درباره حراجی تهران و شبهه‌هایی که در بخش فروش و قیمت گذاری آن وجود داشت، گفت: حراج مذکور مجوز معاونت هنری وزارت ارشاد را داشت و از دو ماه قبل درخواستی برای برگزاری این حراجی به دست ما رسید و من مستقیما به دفتر امور تجسمی دستور دادم که مجوز لازم صادر شود.

وی افزود: سیاست وزارت ارشاد و معاونت هنری این است که بخش خصوصی در زمینه های هنری وارد عمل شود. ما به هیچ وجه دولت را رقیب بخش خصوصی نمی دانیم و اگر بخش خصوصی به تنهایی بتواند امور را انجام دهد شأن دولت تنها به سیاست‌گذاری و نظارت محدود می شود، تنگ نظری در این حوزه را نمی‌پسندیم.

مدیر تئاتر شهر با دستور من تغییر نکرد

معاون هنری وزیر ارشاد درباره برکناری سیدصادق موسوی از ریاست مجموعه تئاتر شهر گفت: در سفر بودم و وقتی ساعت 9 صبح از سفر برگشتم یک ساعت بعد از آن آقای قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی با من تماس گرفت و از توافق دوطرفه خود با آقای موسوی برای کنار گذاشتن وی خبر داد. من از آقای آشنا پرسیدم چه کسی را جایگزین می‌کنید که گفته شد آقای اتابک نادری.

شاه‌آبادی اظهار کرد: من برای همه مدیرانی که انتخاب می کنم آزادی کامل در انتخاب مدیران زیر نظرشان را قائلم و از این جهت نیز، با و جود صمیمیتی که بین من و آقای موسوی وجود داشت هرگز مخالفتی با کنار گذاشتن ایشان از سوی آقای آشنا نکردم.

معاون وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به روزهای پایانی فعالیت دولت دهم تأکید کرد: آنقدر هوش سیاسی دارم که در این زمان که تنها چند ماه تا پایان دولت دهم باقی مانده مدیری را برکنار نکنم. من در طول 3 سالی که در معاونت هنری حضور داشتم تلاشم این بود که کم حاشیه‌ترین معاونت وزارتخانه را داشته باشیم.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام / 42