به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، قلیچ انوری استاد موسیقی ترکمن صحرا چند روزی است که به دلیل عفونت داخلی در بیمارستان رسول اکرم(ص) تهران بستری شده است. دختر این نوازنده ترکمن درباره آخرین وضعیت پدرش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بیماری پدرم با عفونت روده شروع شد، قبل از این هم کمی مشکل کبد داشت به خاطر همین پدر را به بیمارستان شریعتی بردیم. طی سه چهار روز نخست چشم راست پدر نابینا شد و چون مسئله حاد تشخیص داده شد به بیمارستان رسول اکرم(ص) منتل شد.

وی ادامه داد: الان هم تحت درمان با داروهای قارچی و آنتی بیوتیک ها است که متاسفانه تا کنون موثر نبوده است. نظر پزشکان معالج این بوده است که باید هر چه زودتر جراحی شود. متاسفانه به دلیل وضعیت بد بدنی پدرم این عمل کمی خطرناک است ولی چاره دیگری جز این نداریم.

انوری درباره علت لغو عمل جراحی پدرش تصریح کرد: متاسفانه دیروز به دلیل نداشتن رضایت فرزند ارشد، بیمارستان حاضر نشد عمل جراحی را انجام دهد. به همین دلیل عمل جراحی به امروز موکول شد که امروز هم وضعیت جسمی پدر چندان مناسب نیست و از دیشب پدرم را به بخش مراقبت های ویژه منتقل کرده اند. در حال حاضر به دلیل وضعیت بد پدرم عمل جراحی لغو شده است.

وی با گلایه از امکانات بیمارستان گفت: اصلا از وضعیت بیمارستان راضی نیستم. خودم پرستار هستم و می دانم که با کمی رسیدگی بیشتر می شود خیلی کارها کرد. متاسفانه متخصص ها دانشجوهایشان را برای معاینه پدرم می فرستند، در صورتی که چنین بیماری با این وضعیت حاد را باید خود متخصص ها ببینند.

انوری اظهار کرد: متاسفانه اینجا یک بیمارستان آموزشی درمانی است و آموزش بسیار مهمتر از درمان است! متاسفانه به دلیل وضعیت پدر مجبور شدیم همین جا بمانیم و نتوانستیم پدر را به بیمارستان دیگری منتقل کنیم.

دختر قلیچ انوری درباره عملکرد مسئولان بیمارستان درباره وضعیت جسمی نامناسب پدرش تصریح کرد: نمونه برداری های دیرهنگام از سوی بیمارستان و انجام ندادن عمل جراحی به دلیل نداشتن رضایت فرزند پسر ارشد (در صورتی که پدرم رضایت داده بود و من هم به عنوان دخترش رضایتم را اعلام کردم) می تواند دلیل وضعیت حاد پدرم باشد.

وی درباره عیادت مسئولان هنری کشور از پدرش گفت: مسئولان معاونت هنری و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد بسیار پیگیر مراحل درمان پدر هستند و قرار است که یک بخش یا کل هزینه های درمان را هم پرداخت کنند.

«قلیچ نوری» استاد موسیقی ترکمن صحرا، هفته گذشته به علت بیماری کبدی به بیمارستان منتقل شد که به دلیل وخامت حالش چشم او هم آسیب دیده است. دوتار نواز پیشکسوت موسیقی هم اکنون در بیمارستان رسول اکرم(ص) طبقه ۶ بستری است.

انوری اجراهای مختلفی در کشورهایی مانند ژاپن، فرانسه، آمریکا داشته و مقام های بسیاری نیز کسب کرده و جزو مفاخر موسیقی ترکمن صحرا محسوب می شود. اکنون کسی به اندازه قلیچ انوری به مقام های ترکمن صحرا اشراف ندارد و تسلط او بر منظومه ها و روایت های بخشی های این منطقه، مثال زدنی است.

انتهای پیام / 42