فرزاد زیدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین، گفت: فراخوان جشنواره تئاتر استان فراخوان منشر شده است. این جشنواره 13 تا 15 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد. تاکنون درخواست آثار رسیده است و بعد از مرحله بازبینی کارها انتخاب خواهند شد.

وی افزود: برگزاری ورک شاپ، اجرای تئاتر خیابانی و نقد آثار به مانند سال های گذشته خواهد بود؛ کانون منتقدین تئاتر در کنار انجمن هنرهای نمایشی در این مسئله ما را همراهی خواهند کرد. برنامه دقیق جشنواره با توجه به بودجه ای که توسط اداره ارشاد استان، برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته خواهد شد معلوم می شود. تصمیم می گیرم تئاتر خیابانی در یک مرحله با اجرای یک اثر و یا در دو یا سه مرحله صورت بگیرد.

زیدی نژاد تاکید کرد: در ایام برگزاری جشنواره استانی، نمایشگاه تخصصی کتاب های نمایشی را خواهیم داشت. تلاش می کنیم که بتوانیم فروش نیز داشته باشیم در غیر اینصورت تنها معرفی آثار نمایشی جدید در این حوزه را خواهیم داشت.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی لرستان درباره برنامه های ماه رمضان گفت: امسال برنامه خاصی برای این ماه نخواهیم داشت؛ زیرا در حال حاضر، مشغول راه اندازی تئاتر شهر هستیم. تئاتر شهر در محل مجتمع فرهنگی شهید آوینی است. این سالن در گذشته چند منظوره بود. تاکنون دو پلاتو در کنار سالن اصلی ساخته شده است. به این صورت دو پلاتو اجرایی و یک پلاتو تمرین خواهیم داشت. یک سوئیت نیز برای اسکان هنرمندان در نظر گرفته ایم. در این مجتمع راه ورودی جدیدی خواهیم داشت که ورودی تئاتر شهر کاملا از مجتمع جدا باشد و به صورت یک سالن مستقل درآید. امیدواریم تا شهریور ماه این مجموعه افتتاح شود.

زیدی نژاد بیان کرد: سالن چند منظوره که تنها هر از چند گاهی اجرا داشته باشد مسائل و مشکلات خاص خود را دارد. با مشخص شدن این مسئله، زمان اینکه تئاترهای ما از چه تاریخی شروع و در چه تاریخی تمام می شود؛ چه گروه هایی در چه ایامی اجرا خواهند داشت و برنامه یکساله برای تئاتر خواهیم داشت که در دو طرح شش ماهه ارائه خواهند شد. زمانیکه برنامه داشته باشیم می توانیم از تئاترهای تولیدی در سطح استان و استان همجوار و حتی تهران استفاده کنیم. بحث تئاتر مردمی و ایجاد مخاطب تنها با دیدن جشنواره کافی نیست. زمانیکه مکانی برای اجرای هرروز تئاتر وجود داشته باشد مردم برای دیدن آن خواهند آمد.

وی تصریح کرد: طرحی با عنوان " حامیان فرهنگ و هنر" داریم. در مرحله اول این طرح، ده هزار فرم میان خانواده های خرم آباد توزیع خواهد شد. این فرم ها در دوقسمت است. فرم هایی که میان افراد توزیع می شود و قسمتی که دست انجمن است. به این طریق در مرکز استان ده هزار خانواده اطلاع رسانی می شوند؛ و این تعداد غیر از هنرمندانی هستند که در مرکز استان توسط پیامک از کارهای نمایشی و فعالیت آنها آگاه می شوند. این ده هزار نفر به خانواده تئاتر اضافه می شوند تا در برنامه های ویژه در کنار ما باشند و یاری رسان باشند. این روند در مراحل بعد در سایر شهرستان های استان نیز انجام می شود.

انتهای پیام/