به گزارش هنرآنلاین؛ این هنرمند نقاش در نشستی که ساعت ۱۸ روز دوشنبه برگزار می‌شود، درباره نقاشی‌های موسوم به کاهگلی و نیز داستان‌هایی که نوشته صحبت می‌کند. در این نشست توکا ملکی گردآورنده کتاب "این شاخه مال من است" (درباره پرویز کلانتری) نیز حضور دارد.

گالری فروشگاه مرکزی شهرکتاب از یک ماه پیش تاکنون میزبان سه اثر از نقاشی‌های کلانتری بوده که با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

پرویز کلانتری متولد ۱۳۱۰ در طالقان است. او در مراکز هنری از جمله دانشکدهٔ هنرهای زیبای تهران و کالج هنری کودکان در کالیفرنیا کار کرده و مدتی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران بوده‌ است. وی تاکنون در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی بسیاری در داخل و خارج از ایران شرکت کرده‌ و یکی از آثارش در فهرست تمبرهای ویژه سازمان ملل به چاپ رسیده ‌است. همچنین تابلوی مشهور شهر ایرانی او در مقر سازمان ملل قرار دارد.

کلانتری از سال ۱۳۵۳ با شروع نقاشی‌های کاهگلی، دورهٔ تازه‌ای را در زندگی هنری خود آغاز کرد که تا امروز ادامه یافته ‌است.

تابلوهای او جلوه‌ای ملموس از زندگی مردمان کویر و ساحل را در خود دارد. او بیش‌تر با تابلوهای کاهگلی‌اش شناخته می‌شود و حتی بسیاری او را پایه گذار سبک کاهگلی می‌دانند، اما به گفتهٔ خودش پیش از او مارکو گریگوریان اولین کسی بود که این کار را کرد. وی همچنین از هنرمندان بنام مکتب سقاخانه است.

او نویسنده نیز هست و تاکنون چند مجموعه داستان منتشر کرده و کتاب‌های "ولی افتاد مشکل ها"،"چهار روایت" و "نیچه نه، فقط بگو مشداسماعیل" از جمله آثار اوست. همچنین مقالات هنری متعددی از این هنرمند در نشریات منتشر شده‌ است.

انتهای پیام/

320/32