حمدالله کتال هنرمند نگارگر در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین درباره این اثر نفیس که از سوی نشر کلهر راهی بازار کتاب شده است گفت: این اثر شاهنامه فردوسی با تصحیح محمد اسلامی ندوشن است و زحمت اصلی آن یعنی خوش نویسی برعهده استاد رسول مرادی بوده است و من نیز کار تذهیب، نگارگری، تشعیر و طراحی جلد آن را برعهده داشته‎ام. البته برای این کتاب دو نوع جلد چرمی و رنگی طراحی شده است که هر دو این طرح‎ها را من انجام داده‎ام.

وی ادامه داد: خوشنویسی این کتاب 10 سال قبل از سوی استاد مرادی آغاز شد و من نیز کار طراحی و اجرای نگارگری و تذهیب آن را از سال 86 آغاز کردم. البته در دوره‎های زمانی مختلف روی نگارگری آن کار کردم ؛ دلیل این موضوع نیز این بود که تذهیب و نگارگری این کتاب بسیار سنگین و تازه بود و من اتودهای بسیاری برای آن زدم و به طور کلی زمان زیادی برای آن صرف کردم.

وی با بیان اینکه این اثر نخستین بار در نمایشگاه کتاب امسال ارائه شد گفت: البنه ما رونمایی رسمی از این کتاب انجام نداده‎ایم و مراسمی با این مضمون برای کتاب برگزار نکردیم اما این اثر نفیس‎ترین شاهنامه در همه زمینه‎هاست که تاکنون در ایران منتشر شده است.

انتهای پیام/ 65/32