به گزارش خبرگزاری هنر ایران، روزنامه تهران امروز خبر از انتشار آلبوم "ویلن" را داد.

آلبومی‌از موسیقی رمانتیک تا موسیقی مدرن برای "ویلن" به نوازندگی روبن کاسمیان و پانیذ فریوسفی با همراهی ارکستر سمفونیک ناسیونال اوکراین توسط شرکت فرهنگی-‌ هنری آهنگ پارسیان راهی بازار موسیقی کلاسیک کشور شد. آلبوم "ویلن" با همکاری پانیذ فریوسفی و استاد ویلن چیره دست و ویرتز وی روبن کاسمیان توسط شرکت "آهنگ پارسیان" تولید شده که شامل قطعات "اینتروداکشن و رندو کاپریچییوزو" اثر سن سانس، "کنسرتو ویلن" اثر چایکوفسکی با اجرای روبن کاسمیان و "کنسرتو ویلن" اثر آهنگساز معاصر علیرضا مشایخی است که به سفارش ایشان در اوکراین با همراهی ارکستر سمفونیک ناسیونال این کشور، توسط پانیذ فریوسفی ضبط شد‌ه و تهیه گردیده است. این اثر صوتی از طرف روبن کاسمیان و پانیذ فریوسفی به ویلنیست مشهور ایتالیایی روجیرو ریچی تقدیم شده است. اما خبر "کنسرت صادقی" را از روزنامه ایران می خوانیم.

رضا صادقی خواننده پاپ که از برگزاری جدیدترین کنسرت خود تا قبل از ماه رمضان در تیرماه خبر داده در این‌باره گفت: جدیدترین تور کنسرت گروه ما در شهرهای شمال کشور اجرا می‌شود. او در واکنش به انتشار خبری درخصوص آلبوم جدیدش، نیز ادامه داد: باید بگویم در روزهای گذشته اخباری مبنی بر انتشار آلبوم جدید من منتشر شده است این اخبار واقعیت ندارد و نمی‌دانم بر چه اساس و منابعی کار می‌شود، من تا پایان نیمه اول امسال تصمیم می‌گیرم که برای آثار جدید خودم چه برنامه‌ریزی داشته باشم. همچنین روزنامه اسرار نوشت: "محمدعلی کشاورز در بخش مراقبت‌های ویژه" محمدعلی کشاورز که به دلیل شکستگی لگن و پا چندین بار مورد جراحی قرار گرفت در سال جاری برای بار دیگر برای جراحی در بیمارستان آتیه بستری شد و در حال حاضر برای کنترل کامل شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آتیه بستری است. کشاورز که طی دو سال اخیر چندین بار مورد جراحی از ناحیه لگن و پا قرار گرفته است و روند درمانی خود را در بیمارستان آتیه پیگیری می‌کند، چند روز پیش بار دیگر مورد جراحی قرار گرفت و در این بیمارستان بستری است.جراحی محمدعلی کشاورز انجام شده و این بازیگر و هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون در حال حاضر برای کنترل شرایط جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آتیه بستری است.چندین بار اخباری مبنی بر حضور محمدعلی کشاورز که سال‌ها در عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت می‌کرد بر صحنه تئاتر منتشر شد که آخرین آن‌ها مربوط به بازی در نمایش مستنطق در کنار بازیگران و هنرمندان است اما این امر میسر نشد.

"جمشید مشایخی : خانه نشین شده ام" تیتری ست که روزنامه ابتکار در قسمت فرهنگی آورده است. جمشید مشایخی معتقد است: همه چیز سینما به هم ریخته و اختلافات زیاد است بنابراین امیدوارم از وضعیت فعلی خارج شویم. این بازیگر پیشکسوت سینما،‌ تئاتر‌، تلویزیون در گفت‌وگو با بیان اینکه یک سال و نیم است که خانه‌نشین شده‌است، ادامه داد: یکی دو پیشنهاد بود که راضی‌ام نکرد. متاسفانه همه چیز به هم خورده است و کسی به تعهدش پایبند نیست.وی ادامه داد: کاری به نام «اولین باران پاییزی» به تهیه کنندگی سیمافیلم برای تلویزیون انجام دادم که هنوز نیمی از دستمزد مرا بعد از گذشت بیش از یکسال نداده‌اند و من هم اخلاقم به گونه‌ای نیست که بخواهم پیگیر حقوقم باشم. جمشید مشایخی در بخش پایانی سخنانش از ناصر تقوایی یاد کرد و گفت: کارگردانان بزرگی مانند ناصر تقوایی‌ مدت‌ها است که کار نکرده‌اند. خانه سینمایی هم بود که به هم زدند و با بستن آن همه چیز به هم خورده است اما امیدوارم در دوره‌ی جدید این مشکلات حل شود و سینما دوباره رونق بگیرد.

از طرفی در روزنامه قدس احمد عربلو گفت: "هزار و یکشب" کتابی که ما در حق آن ظلم کرده‌ایم. در بخش دیگری از این نشست احمد عربلو، نویسنده، گفت: ما باید به تعریف درستی از طنز برسیم تا بعد از آن همه چیز روشن شود. اگر ما تعریف خود را از طنز کامل کنیم، راحت‌تر می‌توانیم حکایت‌های "هزارویکشب" را بررسی کنیم و بفهمیم که طنز هستند یا نه. ما باید مرز باریک‌بین طنز، هجو و هزل را مشخص کنیم. این کتاب، اثری است که واقعا در حق آن ظلم کرده‌ایم. چرا به سراغ آن نرفته‌ایم و آن را نشکافته‌ایم؟ او افزود: بسیاری از داستان‌های "هزارویکشب" مناسب کودکان و نوجوانان هستند، تعدادی از داستان‌هایش اجتماعی و مشابه احوالات جامعه‌ی کنونی ما هستند. "هزارویکشب" مجموعه‌ای است که با استادی تمام جمع شده است. دست کم ۴۰ - ۵۰ داستان کاملا طنز در آن وجود دارد.

عربلو در ادامه عنوان کرد: بسیاری از داستان‌های "هزارویکشب" طنز هستند و می‌خواهند مشکلات اجتماعی زمان خود را بیان کنند. در بسیاری از این داستان‌ها طنز موقعیت دیده می‌شود. در "هزارویکشب" تیپ‌های مختلفی مثل خسروپرویز، هارون‌الرشید و... دیده می‌شود.

او تأکید کرد: طنز مشخصه‌های مختلفی دارد. به نظر من، لبخند زدن باید در طنز باشد. من معتقدم طنز باید لبخند به لب مخاطب بیاورد و مفهومی را با داستانی طنزآمیز بیان کند. بررسی عملکرد دولت دهم در حوزه سینما و انتظارها از دولت یازدهم به روایت 5 بازیگر را از روزنامه بانی فیلم بخوانید.

در ادامه سلسله گزارش‌های "بانی فیلم" در نقدر عملکرد فرهنگی دولت دهم و انتظارات از دولت یازدهم امروز سراغ تعدادی از بازیگران سینمای ایران رفته‌ایم.

ویشکا آسایش، ماهایا پطروسیان، رامبد جوان، الهام پاوه‌نژاد و پولاد کیمیایی پاسخگوی سوالات "بانی فیلم" در این خصوص بوده‌اند. مروری بر آنچه این بازیگران عنوان کرده‌اند نشان دهنده این نکته است که بازیگران کنار انتقادهای گسترده‌ای که از عملکرد فرهنگی دولت فعلی مطرح کرده‌اند انتظارهای زیادی هم از دولت تدبیر و امید دارند. اکران خصوصی فیلم مهرجویی تیتری ست که از روزنامه همشهری در قسمت فرهنگی آورده است .

داریوش مهرجویی گفت: فیلم "چه خوبه که برگشتی"همه‌ تناقضات و پارادوکس‌ها که انسان، ناگزیر با آنها ستیز می‌کند را نشان می‌دهد.

این کارگردان سینما که شامگاه 26خرداد‌ماه در اکران خصوصی فیلمش در برج میلاد خطاب به مخاطبان فیلمش سخن می‌گفت، ادامه داد: خوشحالم که شما با توجه به مشکلات ترافیک آمدید. امید دارم از این فیلم که بیانگر بعد روانشناختی انسان ایرانی است، لذت ببرید. رضا عطاران در سخنان کوتاهی با اظهار خرسندی از حضورش در برنامه نمایش فیلم چه خوبه که برگشتی گفت: یکی از آرزوهای دیرینه‌ام بود که با داریوش مهرجویی کار کنم. او یادآور شد: در فیلم "آقای 7‌رنگ" به حسن پورشیرازی گفتم که مرا به آقای مهرجویی معرفی کن، به هرحال خدا لطف کرد که من به آرزوی دیرینه‌ام رسیدم و با آقای مهرجویی همکاری کردم. عطاران در بخش پایانی سخنانش گفت: آرزوهای دیگری هم دارم اما چون فرصت کم است، نمی‌توانم بگویم.

همچنین روزنامه وطن امروز خبر از ادامه ساخت سریال "زمانه" را داد.

سازندگان سریال "زمانه" برای ساخت این مجموعه اعلام آمادگی کرده‌اند. اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده «زمانه» در زمینه‌ توافق صدا و سیما برای ساخت ادامه‌ مجموعه‌ "زمانه" توضیح داد: درباره ساخت این مجموعه صحبت‌هایی صورت گرفته که در پی آنها اعلام کرده‌ایم برای ساخت این مجموعه مشکلی نداریم. هنوز واکنش و تصمیم قطعی درباره ساخت سری جدید "زمانه" صورت نگرفته است. حمید گودرزی‌، حسین محجوب، مهرانه مهین‌ترابی‌، پریناز ایزدیار‌، هومن برق‌نورد، شهرام قائدی‌، رویا میرعلمی، حسین مهری‌، آیدا فقیه‌زاده‌، تبسم ‌هاشمی‌، فریبا متخصص‌، معصومه آقاجانی‌، ویدا جوان‌، صبا آقاجانی‌، حشمت آرمیده‌، بهنام قربانی و... بازیگران این سریال هستند.

پیشنهادها و توقع سینماگران از رییس‌جمهور دوره یازدهم را در روزنامه اعتماد بخوانید.

تکرار مکررات است اگر بگوییم سینمای ایران در چهار سال گذشته یکی از بدترین دوران خود را سپری کرده است؛ دورانی که اگر برخی فیلمسازان مستقل حضور نداشتند و فیلم نمی‌ساختند قطعا تاریخ سینما به عنوان دوره‌یی بسیار تاریک از آن یاد می‌کرد. حالا روز دیگری از راه رسیده است؛ زمانی که امید می‌رود تدبیر مدیران و مسوولان بتواند اوضاع برآشفته کنونی را بسامان کند. نکته مشترکی که در این میان به چشم می‌آید، امید همگان به آینده‌یی روشن‌تر است برای سینمای ایران. همه بر این موضوع توافق دارند که باید تغییراتی بنیادین در سطوح سیاست‌گذاری و مدیریتی سینما پدید آید تا بتوان ضمن بر‌طرف کردن معایب و ایرادهای گذشته، چشم‌انداز روشنی را چه در حوزه تولید، چه در حوزه صدور مجوز، چه در برنامه اکران و چه در ساز و کارهای بنیادین توسعه سینما پدیدار ساخت. امری که بخش عمده‌یی از آن منوط است به چگونگی گزینش مدیران سینمایی در دولت آینده و تخصیص بودجه دولت آتی به فرهنگ و محصولات فرهنگی و تمایل این دولت به تعامل با اهالی فرهنگ و خاصه سینما. در این وضعیت است که سراغ سینماگران رفتیم تا پیشنهادهای خود را درباره سینما مطرح کنند؛ اینکه مدیران جدید چه برنامه‌هایی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

پایان پیام/