به گزارش هنرآنلاین، محمدباقر جعفرزاده بیلواری با بیان اینکه انگیزه‌اش از چاپ دیوان غزلیات عطار نیشابوری و انتخاب غزل‌های ناب آن به سفارش نشریات کتاب آبان تهران بوده است، افزود: این دیوان با خط نستعلیق کتابت شده است.

وی ادامه داد: در هر صفحه 14 بیت با تذهیب نفیس هنرمند وارسته مرضیه عرفانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این دیوان اشعار در 710 صفحه و در 3 قطع جیبی-وزیری- و رحلی چاپ شده است، اظهار کرد: بعد از هر 100 صفحه، هفت مینیاتور و ترکیب‌های نفیس خوشنویسی نیز با الهام از هفت شهر عشق عطار در این دیوان به چشم می‌خورد.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: کتاب آلبوم "مرقعات نور هفت" نیز اولین کتابی بود که به چاپ رساندم و برگزیده ای از آثار خوش نویسی قرآنی بود.

وی با اشاره به اینکه سه کتاب دیگر نیز در دست نگارش و چاپ دارد، گفت: دیوان غزلیات حافظ شیرازی، کلیات سعدی و مثنوی معنوی نیز سه کتابی است که سفارش چاپ آن‌ها را گرفته‌ام.

این هنرمند خوشنویس در پایان تصریح کرد: دیوان غزلیات عطار نیشابوری دومین کتابی است که به چاپ رسانده‌ام و در آینده ای نزدیک نیز کتاب یکی از عرفای نامی جهان را با ترجمه منظوم یکی از شاعران برجسته شهر و با سه ترجمه انگلیسی، فارسی و ترکی استانبولی به چاپ خواهم رساند.

گفتنی است "محمدباقر جعفرزاده بیلواری" متولد سال 1348 در شهرستان خوی بوده و دارای رتبه استادی درجه یک هنری، مدرس و کارمند دانشگاه آزاد اسلامی خوی و همچنین مدرس انجمن خوش نویسان ایران است.

انتهای پیام/38