به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، در دوره چهارساله‌ای که گذشت با وجود همه کمی‌ها و کاستی ‌ها طرح‌های درخشانی در حوزه تئاتر به ثمر رسید که جز با زحمت هنرمندان و حمایت‌های مسئولین فرهنگی میسر نبود.معاونت هنری وزرات ارشاد با وجود تمام مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها که ناخودآگاه فرهنگ و هنر را در تخصیص بودجه از اولویت‌های اصلی خارج می‌کرد نهایت تلاش خود را در برگزاری بی کم و کاست جشنواره‌ها و به ثمر رساندن طرح‌های نیمه تمام انجام داد و این دوره رکود را با سربلندی از سر گذراند.

قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایشی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: ما در تئاتر کشور راه‌هایی پیموده زیادی را طی کردیم و برای رسیدن به جایگاه در خور و شان هنرمندان تلاش کردیم اما همه اینها مستلزم همیاری کلیه عناصر مرتبط با تئاتر و مسئولین رد بالای کشوری است و اعتلای تئاتر راهی نیست که در اندک زمان و دوران‌های مدیریتی کوتاه بشود پیمود.

وی در ادامه افزود: از تولید یک اثر قابل قبول تا بازیگری و ابزار و امکانات مالی همه در راه رسیدن به مطلوب مورد نظر موثر است در دوره‌ دولت دهم در حوزه تئاتر طرح‌های اجرا شده از سوی حمیدشاه آبادی از ضروریات جدی تئاتر کشور بوده که همه کارشناسان به آن اذعان دارند. سال‌های سال هنرمندان استانها برای حداقل امکانات به هر کسی و هر ارگانی رو می‌زدند گاهی با نامهربانی و گاهی با نگرانی مواجه می‌شدند. تئاتر شهر استانها بزرگترین دستاورد معاونت هنری در دوره‌ای که رفت بود. محلی در اختیار هنرمندان گذاشته شد مکانی که فقط مختص تئاتر باشد. این دستاورد اتفاقاتی مبارک و میمون بود که باید مورد قدردانی قرار بگیرد من با وجود تجربه مدیریت در دو استان دیگر می‌دانم که این اتفاق یکی از خواسته‌های جدی هنرمندان استانی بود که با پیگیری معاونت هنری در این دوره به سرانجام رسید.

آشنا درباره دیگر طرح‌های به ثمر رسیده معاونت هنری ارشاد در حوزه تئاتر گفت: استقرار گروه‌های نمایشی از طرح‌های موفق این دوره بود که جز با تشکیل گروه و حمایت‌های جدی از آنها امکان پذیر نبوده و نیست؛ طرحی بود که جامعه هنری از آن استقبال کرد و سود آن را می‌برد.

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی طرح "تئاتر برای همه" و "تئاتر در خانه" را به شکل جدی مورد توجه حمید شاه‌آبادی دانست و گفت: پیش از آن یک نمایش نهایتا با سی اجرا بروی صحنه می‌رفت و به فراموشی سپرده می‌شد اما "تئاتر در خانه" امکان احیا و تداوم اجراها را به وجود آورد امیدواریم طرح ‌ها ی زیاد و ایده های خوب ادامه پیدا کند.

آشنا از دیگر دستاوردهای معاونت هنری به تشکیل دفتر تعزیه و سامان دادن به هنر تعزیه اشاره کرد و گفت: تشکیل دفترتعزیه همواره ازخواسته های به حق جامعه هنری بوده است.

وی در ادامه افزود: سامان دادن به دخل و خرج جامعه هنری از جمله کارهایی خوبی بود که انجام گرفته است توجه به بیمه هنرمندان و چندین و چند طرح دیگر من به نوبه خودم از حمایت های شاه آبادی که در حد بزاعت داشت سپاسگزاری می‌کنم و قدر دان زحمات او هستم.

انتهای پیام/53