امید بسیم در گفتگو با خبرنگارهنرآنلاین، درباره جزئیات برگزاری جشنواره تئاتر استانی گفت: فراخوان جشنواره منتشر شده است و گروه ها تا سی و یکم خرداد ماه فرصت داشتند تا آثار خود را به دفتر انجمن ارسال کنند که تاکنون بیست و پنج متن به دست ما رسیده است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه آن است که به دلیل برگزاری انتخابات در این ماه و همچنین رویکرد جشنواره استان و الویت قرار دادن با متن های نمایشی بومی و دست نویس، به احتمال زیاد این فراخوان به مدت پانزده روز تمدید خواهد شد تا هنرمندانی که تاکنون موفق به فرستادن آثار خود نشده اند زمان کافی برای این امر پیدا کنند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری افزود: اعتبارات لازم را برای این مسئله فراهم خواهد شد. امسال نیزبه مانند سال های گذشته بعد از اعلام نتایج بازخوانی، گروه ها تمرینات خود را در اداره ارشاد آغاز خواهند کرد، اواخر شهریور ماه بازبینی صورت می گیرد و مهرماه جشنواره برگزار خواهد شد.

بسیم درباره برگزاری کارگاه های آموزشی در جشنواره بیان کرد: ارشاد استان در حال پیگیری است که این کارگاه ها به صورت مداوم برگزار شود. قرار است کارگاه نمایشنامه نویسی نیز با همکاری بسیج هنرمندان در آینده نزدیک برگزار شود. در طول جشنواره تئاتر استان برنامه ریزی خاصی برای برگزاری کارگاه های آموزشی نشده است؛ اما در طول جشنواره منتقدین برجسته کشور حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/