به گزارش خبرگزاری هنر ایران این برنامه‌های نمایشی شبکه‌های یک، دو، سه، پنج و آموزش عبارتند از:

شبکه یک سیما « رونین » عنوان فیلمی به کارگردانی جان فرانکن‌ هایمر و با بازی رابرت دنیرو و ژان رنو است و شبکه ملی آن را برای چهارشنبه 22 خرداد ماه ساعت 1:00 بامداد پخش خواهد کرد. این فیلم که محصول دو کشور آمریکا و انگلیس است در سال ۱۹۹۸ اکران شد و دربارهٔ نزاع چند گروه روس، ایرلندی و امریکایی بر سر کیفی حاوی مدارک مهم است. در این میان سام وانمود می‌کند از سازمان اطلاعات مرکزی امریکا ( سیا ) خارج شده و با همکاری گروهی که می‌خواهد این کیف را از گروه روسی برباید درصدد دستیابی به این کیف است. همچنین مجموعه « تلاقی » به تهیه‌‌کنندگی عباس رافعی در ساعت 22:15 روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. این مجموعه که محصول گروه اجتماعی شبکه ملی است از اپیزودهای جداگانه‌ای تشکیل شده و هر قسمت داستانی را روایت می‌کند. گفتنی است بینندگان شبکه یک سیما چهارشنبه می‌توانند بیننده تکرار مجموعه « کلاه پهلوی » در ساعت 17:50 باشند.

شبکه دو سیما « جنگلبان » مجموعه تلویزیونی جدیدی است که پخش آن از شبکه دو سیما آغاز شده است. این سریال محصول 2011 کشور ایتالیا است و به ماجراجویی‌های جنگلبان و دستیارش می‌پردازد که در جنگلی نزدیکی دهکده‌ای از شهرهای ایتالیا به حفاظت از محیط زیست مشغول هستند. « جنگلبان » در گذشته همسر خود را در حادثه‌ صخره‌نوردی که خود او نیز همراهش بوده از دست داده است و خود را مسبب اصلی این حادثه می‌داند. به همین دلیل با گذشته خود دچار مشکل است. جنگلبان در هر قسمت با اتفاقاتی روبه رو می‌شود که خود را درگیر ماجرا نموده و درصدد است تا با کمک به گشودن گره داستان به حل موضوع برسد. با ورود کارآگاهی از شهر به دهکده اتفاقاتی در حوزه جنگلبانی و اداره پلیس رقم می‌خورد. از سوئی دخالت جنگلبان در ماجراهایی که در جنگل اتفاق می‌افتد جلوگیری می‌کند اما از سوی دیگر وجدان جنگلبان باعث می‌شود که او گره‌گشای تمام مشکلات و کمک دهنده اصلی به پلیس باشد. گفتنی است این مجموعه تلویزیونی ساعت 21:30 چهارشنبه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

شبکه سه سیما فیلم سینمایی «صورتی» چهارشنبه ساعت 17 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی سیدغلامرضا موسوی و کارگردانی فریدون جیرانی تولید شده است . در این فیلم می‌بینیم؛ سحر ماهان، موسیقی دان، و شهرام شب آویز، کارگردان تئاتر، پس از چند سال زندگی مشترک تصمیم به طلاق می گیرند و می خواهند پسرشان امیرحسین متوجه قضیه نشود. قرار می شود امیرحسین سه روز در هفته پیش مادرش باشد و بقیه روزها نزد پدرش. یکی از دوستان شهرام به نام پیمان که به اتفاق نامزدش عضو گروه نمایشی شهرام هستند، قصد دارد به زودی ازدواج کند. آنها برای نمایشی که قرار است روی صحنه ببرند، نیاز به یک بازیگر دارند و به این ترتیب لیلا مشرقی وارد زندگی شهرام می شود. کم کم آن دو به یکدیگر علاقه مند می شوند و تصمیم به ازدواج می گیرند، ولی امیرحسین در برابر این مسأله واکنش نشان می دهد و ماجرا را به مادرش می گوید. سحر هم گرچه مشکلات خودش را دارد، اما کنجکاو می شود که لیلا مشرقی را ببیند. طی این دیدارها کم کم لیلا و سحر به هم نزدیک می شوند و از گذشته خود و ارتباط شان با شهرام می گویند. از طرفی تلاش های شهرام و لیلا برای قبولاندن واقعیت به امیرحسین به جایی نمی رسد. لیلا به تدریج پی می برد که شهرام و سحر گر چه از همدیگر جدا شده اند ولی همچنان به هم علاقه دارند و در نهایت با دیدن علاقه امیرحسین به مادرش تصمیم می گیرد از زندگی آنها خارج شود.

شبکه پنج سیما شبکه پنج سیما چهارشنبه 22 خرداد ماه ساعت 23:00 سریال « مهرآباد » را روی آنتن می‌برد. این مجموعه تلویریونی ساخته فرید سجادی بوده و توسط امید سهرابی و امیر رضا طلاچیان نگاشته شده است. مجموعه « مهرآباد » روایتگر زندگی کیا مقدم است که پس از 12 سال دوری از وطن و شکست در زندگی برای پیگیری کارهای شخصی به کشور باز می‌گردد ولی در همان بدو ورود با اتفاقی رو به رو می‌شود که زندگی خودش و بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این سریال که یک کمدی ‌درام اجتماعی به حساب می‌آید و بازیگرانی چون مهران احمدی، هومن سیدی، علی سرابی، بهروز شعیبی، شقایق دهقان، ندا مقصودی، لیندا کیانی، سمیرا ذکایی، بیژن افشار، مسعود میرطاهری، بهناز جعفری، آتنه فقیه نصیری، پوراندخت مهیمن، گلاره عباسی، سوگل طهماسبی، الهام کردا، بهاره ریاحی، عباس شجاع و اشکان خطیبی در آن ایفای نقش می‌کنند. از مهمترین ویژگی‌های این سریال می‌توان به تعدد بازیگران و لوکیشن‌ها، ریتم تند روایت، تعریفی متفاوت از کمدی درام اجتماعی اشاره کرد. این مجموعه پنجشنبه ساعت 19 از این شبکه بازپخش می‌شود. « مسابقه موش‌ها » فیلم سینمایی دیگری است که ساعت 20:45 از شبکه تهران سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده؛ عده‌ای از مسافرین یک هتل برای مسابقه‌ای دعوت می‌شوند که در صورت برنده شدن جایزه‌ای معادل یک میلیون دلار نصیبشان خواهد شد. ابتدا هیچ کدام از آنها مسابقه را قبول نمی‌کنند ، ولی به یک باره همگی تصمیمشان عوض شده و قصد می‌کنند که در مسابقه شرکت نمایند. فیلم سینمایی « مسابقه موش‌ها » با بازی بازیگرانی همچون برکین میر، امی اسمارت و ووپی گلدبرگ ساخته شده است و کارگردان این فیلم جری زوکر است.

شبکه آموزش سیما مجموعه طنز « زنگ آخر » نیز هر روز از ساعت 10:45 و تکرار آن هر شب ساعت ۲۱ از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود . سریال « زنگ آخر » به کارگردانی نیما فلاح و تهیه کنندگی پروین شمشکی تولید سال ۱۳۸۱هر روز از شبکه آموزش پخش می شود . مجموعه طنز « زنگ آخر » در ۲۵ قسمت تهیه شده است . داستان این مجموعه در دبیرستانی پسرانه رخ می‌دهد. مدیر مدرسه ای پس از تحویل گرفتن دبیرستان ، قول می دهد تا پایان سال ، آن محل را تبدیل به دبیرستانی نمونه کند و در این مسیر، رویدادها و ماجراهای مختلفی رخ می دهد . سیامک انصاری ، نقش مدیر مدرسه را ایفا می کند. رامین ناصر نصیر نیز در نقش نقره آبدارچی مدرسه حضور دارد و در فلاش بک های داستان نیز می بینیم که پدران این دو، همین مشاغل را در همین دبیرستان به عهده داشتند. دبیرستان دو ناظم نیز دارد که اولی ـ با بازی نادر سلیمانی ـ مردی مهربان و دومی ـ با بازی ارژنگ امیرفضلی ـ فردی عصبی و بداخلاق است .

در طول داستان نیز شخصیت های مختلف با ورود به داستان ، حوادث متعددی را به وجود می آورند. مثلا مادری برای ثبت نام فرزند تیزهوش خود، از یکی از شهرهای شمالی به این دبیرستان آمده و با خود، تعدادی مرغ و خروس آورده است . در داستانی دیگر، پدر و مادری برای ثبت نام فرزند خود اختلاف دارند . در سریال « زنگ آخر »، بازیگرانی همچون : علیرضا رییسی ، امیر نوری ، سپهر آزادی ، رابعه اسکویی ، بیژن بنفشه خواه ، رضا بنفشه خواه ، جواد رضویان ، رامین ناصرنصیر، نادر سلیمانی و ارژنگ امیرفضلی و ... ایفای نقش می کنند.