به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، بعد از چرخه اکران و فروش متفاوت فیلم ها "رسوایی" و "حوض نقاشی" از سینماها برداشته شدند تا سینما برای فیلم های جدید آماده شود .این فیلم ها عبارتند از "گذشته" ، " بیتابی بی تا" و "خودزنی" که با نگاهی به اکران سال گذشته می توان گفت همزمان با فیلم های "خوابم می اد" و "پس کوچه های شمرون" به سینما علاوه شده اند.قیاسی کوتاه بر این دو اکران

خوابم می آد /خرداد 91

رضا عطاران بازیگر و بعد ،کارگردان مطرحی است.مطرح از همه جهت.او خوب بازی می کند و خوب فیلم می سازد. مخاطب را می شناسد و اندازه ذائقه طنز بیننده را بلد است نه از خط بیرون می زند و نه ناپیداست.اگر بخواهیم به او لقبی بدهیم بی شک او استاد موقعیت طنز و قرار داد بستن با مخاطب است. از این کارگردان خرداد سال گذشته حول و حوش همین تاریخ "خوابم میاد" اکران شد و این قرارداد با بازی اکبر عبدی اتفاق افتاد.

اکبر عبدی در نقش مادر رضا عطاران در فیلم اگر بدون هیچ کلام و بازی راه هم می رفت مخاطب می توانست از فرط خنده سکته کند چه برسد به آنکه بازی او به ماجرا علاوه شود.

فیلم رضا عطاران با بازی خودش ، مریلا زارعی و ناصر گیتی جاه آنقدر موقعیت طنز داشت که اگر نمی فروخت باید به آمار شک می کردیم.

فروش این فیلم از 4 میلیارد گذشت.

گذشته/خرداد 92

علی سرتیپی پخش کننده فیلم جدید اصغر فرهادی است.فیلمی که بعد از جدایی نادر از سیمین ساخته شده ، طبیعی است که دیدنی باشد .این فیلم قرار بود ،اولین اکران عمومی خود را برای خبرنگاران داشته باشد که با پیام فرهادی لغو شد.محتوای این پیام در خصوص راضی نبودن فرهادی برای اکران این فیلم بود که دلیلش کیفیت نادرست "گذشته "ذکر شده بود.به نظر می رسد این فیلم بتواند از مرز 4 میلیارد هم بگذرد.

گذشته فیلم درام ایرانی محصول سال ۲۰۱۳ برای اولین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۳اکران شد. برنیس بژو، طاهر رحیم و علی مصفا از بازیگران این فیلم می‌باشند. این فیلم به زبان فرانسوی است و در پاریس تصویربرداری شده است.

این فیلم، داستان زوجی است که پس از سال‌ها زندگی ـ که حاصلش دو فرزند است ـ اما زندگی آرامی ندارند. مرد پس از سال‌ها اختلاف، همسرش را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش نیز با مردی فرانسوی آشنا شده و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود و به دنبال آن، به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد پس از این ماجرا به فرانسه برمی‌گردد و یک تازه‌وارد را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند.

بازیگر زن "گذشته" درجایی گفته بود: فرهادی اول از من پرسید: "تو بچه‌ای داری؟" و من گفتم بله، من دو تا بچه دارم و نامزدم هم از ازدواج قبلی‌اش دو بچه دارد و من حالا مادر چهار بچه هستم. این همان چیزی بود که سبب شد احساس کنم زندگی من در کارم انعکاس پیدا کرده و می‌توانم شرایط زنی را که می‌خواهم نقشش را بازی کنم، ‌بفهم.

پس کوچه های شمرون /خرداد 91

پس کوچه‌های شمرون عنوان فیلمی است رمانتیک از کامران قدکچیان که درسال ۱۳۹۱ ساخته شد. اکبر عبدی و محمدرضا شریفی نیا در این فیلم بازی کرده‌اند.

داستان فیلم درباره دو جوان است که به تازگی ازدواج کرده‌اند به دلیل شرایط، قادر به ادامه زندگی با همدیگر نیستند و قصد جدایی دارند اما در طول مسیر با ماجراهایی مواجه می‌شوند.

این فیلم با موضوعی نسبی فروش نه چندان بدی را هم دارا بود.

بی‌تابی بی‌تا/خرداد 92

"بی تابی بی تا" به کارگردانی مهرداد فرید در مورد دختری جوانی ست که به تازگی در یک مطب دندانپزشکی به عنوان منشی، مشغول به کار شده است. همه چیز وفق مراد اوست تا این که برخی ازبیماران به او تهمتهای ناروایی می زنند. امیر که به عنوان دستیار دندانپزشک دل به بیتا بسته نمی تواند این تهمت ها را تحمل کند و این بیتابی موضوع اصلی فیلم است.

با توجه به موضوع و حضور حامد بهداد می توان حدس زد این فسیلم هم خوب می فروشد اما نمی توان آن را رقیب "گذشته " دانست.

حامد بهداد، الهه حصاری، فریبا کوثری، مجید مشیری، ذبیح افشار، نگار حسن زاده، شیوا خنیاگر ،در این فیلم حضور دارند. یکی از نکات فیلم ای است که حامد بهداد آواز تیتراژ پایانی "بیتابی بیتا" را با شعری از حافظ خواند. این تیتراژ شامل شعری از حافظ و آوازی از حامد بهداد و گفتنی است موسیقی این ترانه نیز توسط بهداد ساخته شده است.

انتهای پیام