حمیدرضا سلیمانی راد، در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین، در رابطه با اجراهای عمومی استان گفت: در استان سیستان و بلوچستان اجراهای عمومی وجود دارد و این اجراها چندان محدود نیستند؛ اماعدم اطلاع رسانی صحیح باعث محدود نشان داده شدن آن شده است.

وی ادامه داد: سایت انجمن هنرهای نمایشی نزدیک به دو سال پیش تعطیل شده است؛ و این مسئله ناشی از نبود هزینه های لازم است. نامه ای از سوی انجمن استان برای مرکز هنرهای نمایشی تنظیم شده است تا بتوانیم مقداری از لوازم اولیه و مورد نیاز انجمن را تهیه کنیم. دفتر انجمن نمایش استان از وجود ضروری ترین لوازم اداری مثل فکس محروم است. این سایت می بایستی به روزرسانی بشود. پیش از این تنها از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی می شده است.

وی اظهار کرد: در آخرین اجرای عمومی به کارگردانی "سعید زارعی" در سالن "ملاصدرا" نزدیک به هزار نفر ازاین نمایش دیدن کردند و این نشان از استقبال و حضور علاقمندان زیاد این حوزه است که با فراهم شدن زمینه ای فعالیت می توانیم شاهد پیشرفت و ارتقاء آن باشیم.

سلیمانی راد در رابطه با ضرورت وجود تئاتر شهر در سیستان و بلوچستان بیان کرد: حکم انتصاب ام از بیست و دوم اردیبهشت ماه صادر شد. از همان زمان و ابتدای فعالیتم بحث تئاتر شهر استان را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: اقداماتی انجام شده است. از فضایی که به عنوان فرهنگسرای جوان وجود دارد تعدادی عکس تهیه کردیم و به مرکز ارسال کردیم. این فضا بسیار مناسب است. متاسفانه قسمت زیادی از این مکان در اختیار دانشگاه علمی کاربردی است که قرار است تخلیه و با صدور مجوز در اختیار انجمن قرار بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: تئاتر شهر برای استان بسیار ضروری است و با تاسیس آن بسیاری از مشکلات و مسائل برطرف خواهد شد. در حال حاضر شرایط مساعدی برای گروه های نمایشی وجود ندارد. پلاتو تخصصی نداریم و گروه ها در همان سالن اصلی تمرین می کنند. امیدوارم با مساعدت معاونت هرهای نمایشی این اتفاق به زودی رخ بدهد.

انتهای پیام/