پوپک عظیم‌پور مدرس و محقق عرصه تئاتر عروسکی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس گروه تئاتر "نان و عروسک" با سرپرستی پیتر شومان قصد دارم کتابی که حاصل 10 سال تحقیق من درباره این گروه تئاتری است را به چاپ ‌رسانم.

عظیم‌پور با بیان اینکه نخست قصد داشت مروری بر فعالیت‎های این گروه تئاتری را در اثرش داشته باشد اما به دلیل همزمانی انجام آن توسط افرادی دیگر زاویه دیدش را در نگارش کتاب تغییر داد بیان کرد: در مراحل نگارش زاویه دید خود را در تدوین کتاب تغییر دادم و با یک نگاه شرقی فلسفه "نان و عروسک" را مورد آنالیز قرار دادم.

این مدرس تئاتر عروسکی عنوان کرد: کتاب در مراحل ویرایش نهایی است و با چند ناشر از جمله انتشارات "نان و عروسک" مذاکره کردم و امیدوارم همزمان با پنجاهمین سال تاسیس این گروه در تیر و مرداد کتاب به چاپ برسد.

گروه "نان و عروسک" به پایه‌گذاری پیتر شومان (Peter Shumann) ، به‌وجودآوردنده موجی نو در تئاتر بودند. ا‌ین گروه هدفشان صرفاً سرگرم کردن تماشاگر نبود بلکه علاقه‌مند به ایجاد تحولات و تغییر و ارتقاء جامعه به‌وسیله تجربه‌های هنرمندانه و تشویق مردم به کارهای جمعی بود. آنها برای اجراهای خود از فضاهای مرسوم استفاده نمی‌کردند.

گروه "نان و عروسک" تئاتری سنتی است که از داستان های در حال وقوع بهره می گیرد. این گروه با استفاده از ماسک، نقاب و آنچه در طبیعت اطرافشان هست، دکور نمایش را طراحی می‌کنند .

در تئاتر شومان، فیگور (ماسک و لباس) حرک و صدا (دیالوگ، موضوع، افکت و موسیقی) عناصر قوی در تشدید هیجان هستند.

انتهای پیام/54/53