به گزارش هنرآنلاین، غلامعباس سالاری؛ رییس حوزه هنری استان کرمان؛ به خبرنگار صحنه گفت: من فعالیت‌های هنری‌ام را با تعزیه و تئاتر شروع کرده‌ام از این رو هنرمندان تئاتر حوزه هنری استان، توقع توجه بیشتری نسبت به هنر تئاتر را از من دارند.

وی با بیان اینکه در سال 92 تولید چهار تئاتر صحنه‌ای و چند نمایش خیابانی در برنامه‌های دفتر تئاتر حوزه هنری کرمان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: سال گذشته عموم مردم به خصوص طیف جوان، استقبال بسیار خوبی از نمایش‌های حوزه هنری داشتند و این نشان می‌دهد توانسته‌ایم موضوعات و سیاست‌های کلی حوزه هنری را به صورت جذاب در نمایش‌های تولیدی خود بگنجانیم.

این بازیگر قدیمی تئاتر همچنین از تجهیز پلاتوی تئاتر حوزه هنری استان خبر داد و گفت: برخی از نمایش‌های تولیدی ما در پلاتوی هفتاد متر مربعی حوزه هنری اجرا می‌شود که با توجه به استقبال عموم، قرار است این پلاتو به لحاظ تجهیزات نوری، تکمیل شده و ضعف آکوستیک آن نیز برطرف شود تا شاهد اجراهای حرفه‌ای و پر مخاطب تئاتر در این پلاتو باشیم. در این جا این قول را به هنرمندان کرمانی می‌دهم که این مهم قبل از پایان شش‌ماههٔ اول سال، انجام شود.

وی ادامه داد: ما علاقه‌مند هستیم که اجراهای مستمر تئاتر را در حوزه هنری داشته باشیم اما این امر در شرایط فعلی امکان پذیر نیست. تئاتر، هنر پر هزینه‌ای است بر خلاف آن، اعتبارات اختصاص یافته به آن اصلا کافی نیست. با این مبالغ امکان داشتن اجراهای مستمر تئاتر وجود ندارد. فعالیت‌هایی هم که سال گذشته در بخش تئاتر حوزه هنری استان صورت گرفت، بیشتر با بودجه‌های غیر و با کمک اسپانسر انجام شد. فکر می‌کنم اینکه در طول سال یکصد روز تئاتر بر صحنه داشته باشیم، میزان مناسبی است.

سالاری همچنین به ادامهٔ روند کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی تئاتر اشاره کرد و افزود: کلاس‌های آموزشی تئاتر را امسال نیز جدی پی خواهیم گرفت. در سال گذشته از کارگاه‌های دکتر فرهاد مهندس‌پور استقبال خیلی خوبی شد که امسال بنا داریم این کارگاه‌های را ادامه دهیم و درصدد هستیم برای کارگاه‌های نمایش‌نامه نویسی نیز از حضور آقای چرم‌شیر استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه سال گذشته بر خلاف پیش‌بینی‌های ما، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هیچ کمکی در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی به ما نکرد که امیدوارم امسال کمک‌های لازم از طرف مرکز انجام شود.

رییس حوزه هنری استان کرمان بحث جذب اسپانسر و اعتبار را برای توسعهٔ فعالیت‌های حوزه هنری مهم توصیف کرد و گفت: در استان کرمان خیلی خوب توانستیم خارج از بودجهٔ معمول، اعتبار جذب کنیم. به طور مثال در سال 91، بیش از چهار برابر میزان بودجهٔ دولتی توانستیم برای اجرای برنامه‌های خود، جذب اسپانسر و درآمد داشته باشیم و در مبحث عمرانی و توسعه، حدود 100 برابر بودجهٔ اختصاص یافته، کار عمرانی کرده‌ایم.

غلامعباس سالاری در پایان گفت‌وگوی خود به تولید تله‌تئاتر و نیز تولید نمایش‌های کودک رادیویی اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تولید تله تئاتر را در حوزه هنری استان کرمان شروع کرده‌ایم و امسال نیز حتما یک تله تئاتر تولید خواهیم کرد ضمن اینکه در سال جاری، نمایش‌های رادیویی ویژهٔ کودکان و نوجوانان را نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام/38