به گزارش هنرآنلاین، حجت‌الاسلام سید‌احمد حسینی مدیرکل ارشاد جنوب کرمان در آیین سومین جشن اردیبهشت تئاتر جنوب کرمان در این شهرستان ضمن تبریک به هنرمندان تئاتر اظهار داشت: تئاتر مادر همه هنرها و زبان گویای تئاتر است که واقعیت‌های جامعه، مظلومیت‌ها و محرومیت‌ها و همه مباحثی که نیاز به یادآوری به انسان‌ها است به این واسطه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه تئاتر هنر برگرفته از همه هنرها است، افزود: تئاتر باید در زندگی شما هنرمندان تأثیر داشته باشد، تئاتر باید به گونه‌ای باشد که شما را به جایگاه والایی که انسان باید به آن برسد، هدایت کند.

حسینی تصریح کرد: از زمان استقلال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان موفقیت‌های زیادی توسط هنرمندان این منطقه به ویژه در رشته تئاتر داشتیم که این نتیجه بدون تلاش هنرمندان مستعد و سخت‌کوش به دست نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه تئاتر جنوب کرمان به سمت تئاتر والا حرکت می‌کند و این امر همت هنرمندان را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: مسئولان جنوب کرمان نگاه‌شان را نسبت به هنر تغییر دهند، زیرا هنر امروز ارزشمند است.

مدیرکل ارشاد جنوب کرمان گفت: باید سعی کنیم حرکتی که در راستای تعالی هنر منطقه آغاز شده با حمایت مسئولان در تمام شهرستان‌ها به نتیجه برسد و حرفی برای گفتن در این عرصه داشته باشیم.

حسینی اذعان داشت: هنرمندان سال گذشته در جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری رتبه‌هایی کسب کردند که این امر وظیفه ما را در قبال آنها سنگین‌تر می‌کند.

در این آیین هنرمندان فعال حوزه تئاتر، انجمن‌های نمایش فعال و گروه‌های نمایش برگزیده جنوب کرمان در سال گذشته از جمله علی‌ اکبرزاده بازیگر فعال در شهرستان قلعه‌گنج تجلیل شدند.

همچنین در این آیین پیشکسوت تئاتر شهرستان کهنوج عبدالحسین ورزنده، مهدی فاریابی نویسنده و کارگردان، مرضیه رادمنش پیشکسوت تئاتر در بخش طراحی لباس، محسن فاریابی بازیگر و امین مولایی طراح صحنه لوح سپاس، هدیه فرهنگی و تندیس جشن اردیبهشت تئاتر را دریافت کردند.

انتهای پیام/