مریم درویش نقاش طرح های ایرانی بر روی لباس در گفت و گو با خبرنگار سرویس مد و لباس خبرگزاری هنر درباره نام نارینه که متعلق به طرح هایی که تا کنون خلق شده است گفت: نارینه نامی است به معنای ظریف. نقوش به کار رفته روی لباس ها با الهام از نقوش ایرانی و در عین حال با پرهیز از شباهت کامل به آنها طراحی شده اند. بنابر این استفاده مستقیم و کپی برداری از نقوش سنتی، در آثار نارینه جایی ندارد و بر این اساس نقش ها ضمن دارا بودن روحیه هنر ایرانی، منحصر به فرد نیز هستند.

وی ادامه داد: طرحها به شکل مستقیم روی پارچه نقاشی شده اند و پس از انتخاب یک موضوع اصلی برای هر کار، باقی مراحل ترکیب بندی به شکل بداهه پیش رفته و طرح نهایی بر اساس حس لحضه شکل می گیرد.

درویش درباره ویژگی های نارینه گفت: کاربردی کردن اثر هنری ، ویژگی اصلی محصولات نارینه است. لباس به عنوان یک اثر هنری در نظر گرفته شده و با این دیدگاه از هر اثر تنها یک نمونه تولید می شود. بنابر این هر مجموعه از آثار نارینه همانند نمایشگاهی از تابلوهای نقاشی است که در عین شباهت های موضوعی، دارای تفاوتهایی در شکل و نحوه ارائه آن هستند.

وی در پایان عنوان کرد: خوشحال هستم که به این سرعت حوزه مد و لباس در میان مردم از جایگاه خوب و مطمئن برخوردار شده است و امیدوار هستم طراحان بتوانند مردم را همیشه راضی نگه دارند.

انتهای پیام/62