به گزارش خبرگزاری هنر ایران، سیدمحمد حسینیˈ در آیین اختتامیه جشنواره ˈروحانی در قاب سینماˈ، برگزاری این جشنواره را گام بلندی برای همکاری میان حوزه و هنر دانست و افزود: سال ها پس از ارتباط حوزه و دانشگاه اکنون تعامل و همفکری خوبی میان حوزه و هنر شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این رویکرد سبب خواهد شد در آینده نتایج بسیار خوبی را در این زمینه شاهد باشیم، ادامه داد: اکنون به جای جبهه گیری و مقابله حوزه و هنر، میان آنها همدلی و همراهی شکل گرفته است.

وزیر ارشاد ادامه داد: با توجه به این همفکری، هنرمندان با پردازش موضوع ها و مفاهیم دینی و همسو با خلاقیت و نوآوری می توانند آثار فاخر و در شان دین خلق کنند.

حسینی با اظهار امیدواری از تداوم این حرکت، خاطرنشان کرد: اینکه برای نخستین بار یک آیت الله دبیر یک جشنواره سینمایی می شود، بسیار ارزنده است. (حجت الاسلام ˈعلی سرلکˈ دبیر جشنواره روحانی در قاب سینما است.)

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد با همکاری حوزه هنری و شورای سیاست گذاری، پیوند عمیق و گسترده تری میان حوزه و هنر شکل گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به سینما و نقش مهم آن اشاره کرد و گفت: با همکاری حوزه می توان از ابزار سینما بیش از پیش بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه در سینما باید در چارچوب موازین اسلامی حرکت کنیم، افزود: تاکنون فیلم های سینمایی مختلفی با موضوع روحانیت ساخته شده است؛ ضمن آنکه در این راستا سازندگان فیلم علاوه بر مسایل فردی روحانیون، به مسایل اجتماعی و عرصه سیاست نیز توجه داشته اند.

حسینی خاطرنشان کرد: در سال های مختلف روحانیون مبارز زیادی در جامعه بودند که زندگی های پر تلاطمی داشته و دارند و از این رو ضروری است مردم با فراز و نشیب زندگی آنها آشنا شوند.

وی در همین رابطه اظهار داشت: وظیفه هنرمندان است تا با خلاقیت در سینما، روحانی واقعی را به مردم معرفی کنند و در ارایه درست تلاش های آن ها برای اشاعه دین بکوشند.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز فیلم مناسب و در شان امام راحل (ره) نساخته ایم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ˈروحانی در قاب سینماˈ گفت: برگزاری این جشنواره را به فال نیک می گیریم و از آیت الله مقتدایی می خواهیم تا شرایطی فراهم شود، هنرمندان ارتباط بیشتری با روحانیون داشته باشند زیرا این مساله سبب خواهد شد اقدامات خوبی در سینما رخ دهد.

در آیین پایانی جشنواره ˈروحانی در قاب سینماˈ که در سینما فلسطین برگزار شد، آیت الله ˈمقتداییˈ نایب رییس جامع مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام ˈسرلکˈ دبیر جشنواره، ˈسیداحمد میرعلاییˈ مدیر بنیاد سینمایی فارابی و تعدادی از هنرمندان حضور داشتند.

در این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تجلیل و ازآیت الله ˈمحمود اندرزگوˈ فرزند شهید اندرزگو نیز تقدیر شد.