به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، مجید عتیق گفت: فعالیت های انجمن بسیار قابل توجه است. بر اساس آمار مرکز هنرهای نمایشی این مجموعه سال گذشته از رتبه سی به رتبه شش ارتقاء پیدا کرد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته کل روزهای سال، به غیر از ایام خاص اجراهای عمومی داشته ایم. البته این نکته قابل توجه ست که در روزهایی که اجرای عمومی نبوده است؛ سایر روزها دو یا سه اجرا در یک روز داشته ایم. در اسفندماه گذشته نیز چهار اجرای عمومی داشتیم.

عتیق دررابطه با امکانات نمایشی استان با توجه به حجم بالای عمومی بیان کرد: سالن اختصاصی تئاتر در کرمان وجود ندارد، برای اجراهای عمومی با سازمان های مختلفی که در سطح شهر هستند هماهنگی می کنیم و در آنها به اجرا می پردازیم. این سالن ها چند منظوره هستند و مشکلات اجرایی خاص خود را دارند.

وی افزود: قرار است یک مجموعه چند منظوره به نام"مهر ماندگار" در کرمان افتتاح شود. این مجموعه دارای تالارهایی است که یکی از آنها ویژه تئاتر است. تاکنون حدود هفتاد درصد پروژه انجام شده است. تصمیم بر آن بود این پروژه تا اردیبهشت ماه افتتاح شود اما با توجه روند زمانی تصور نمی کنم این امر محقق شود.

معاون امور مالی انجمن هنرهای نمایشی در رابطه با مراحل طرح استقرار دراستان کرمان اظهار کرد: دو سال قبل بیست و دو گروه ثبت و پروانه دریافت کردند، اما بعدها با تغییر رویه دفتر طرح استقرار این آمار افت پیدا کرد و گروه ها دیگر تمایلی به این امر نشان نمی دهند. این طرح راهکار مشخصی ندارد و چارت بندی که برای گروهها صورت گرفته است در هر استانی قابل اجرا نیست. شاید در تهران بشود این سطح بندی را انجام داد ولی در توجه به شرایط و بافت کرمان این مسئله امکان پذیرنیست.

انتهای پیام/