به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین کاوه گلستان 13 فروردین 1382 هنگام انجام ماموریت تصویربرداری در خط مقدم جنگ درشهر مرزی کفری در 130 کیلومتری کرکوک در عراق که تحت کنترل اتحاد میهنی کردستان بود، بر اثرانفجار مین کشته شد و 10 سال از درگذشت او می گذرد و به گفته لیلی گلستان امسال نیز مراسم خاصی برای سالگرد او برگزار نمی شود و خانواده او با حضور بر سر مزارش در"افجه" یاد او را گرامی خواهند داشت.

درسال های گذشته مراسم خاصی برای سالگرد کاوه گلستان از سوی خانواده او برگزار نشده است و خانواده او به رفتن بر سر مزار او اکتفا کرده اند.

کاوه متولد سال 1329 بود و چاپ عکس های او از رویدادهای انقلاب ایران در بسیاری از مطبوعات معتبر کشورهای غربی، نامش را در میان خبرنگاران عکاس بین المللی به نامی آشنا تبدیل کرد.

عکس های کاوه گلستان از حوادث کردستان در اوایل انقلاب ایران و بعد عکس های او از جبهه جنگ ایران و عراق به طور گسترده ای نشان دهنده زشتی و ویرانی جنگ بود.

عکس‌های که کاوه در جریان بمباران شیمیائی حلبچه انداخته از به یاد ماندنی ترین آثاری است که از او به جا مانده است.هفت سال پس از درگذشت او نمایشگاه عکسی با عنوان "توانا بود هر که دانا بود" که منتخبی بود از عکس‌های مجموعه بچه‌های مدرسه او در گالری "شماره6" در تهران برگزار شد. این نمایشگاه یکی ازاتفاقات مهم در حوزه عکاسی بود چون بعد از سی و اندی سال که کاوه گلستان نمایشگاه انفرادی نداشت، برپا شد و با استقبال بی نظیری برپا شد.

البته به گفته هنگامه گلستان همسر کاوه گلستان در سال های اخیر نمایشگاه های متعددی از آثار او در انگلیس و اسکاتلند برپا شده است.

هنگامه گلستان یکی از دلایل هدم برپایی نمایشگاه عکس های همسرش عدم اقبال عمومی نسبت به نمایشگاه عکس عنوان می کند، اما او قصد دارد به مرورعکس های همسرش را منتشر کند.

انتهای پیام/32/31