به گزارش هنرآنلاین، شهرستان بشرویه با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و قرار گرفتن در مسیر تردد مسافران از چند استان کشور طی چند سال اخیر شاهد حجم گسترده‌ای از مسافران و گردشگران در این شهرستان بوده است.

با فرارسیدن بهار طبیعت و آغاز سفرهای نوروزی و به منظور جذب گردشگران و مسافران، ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی در بشرویه فعال شده و برنامه‌های مختلفی را برای معرفی شهرستان تدارک دیده است.

بنرهای راهنمای مسافران و معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بشرویه در مبادی ورودی شهرستان نصب شده و چادر‌های هلال احمر به منظور راهنمایی مسافران و ارائه خدمات امدادی برپا شده و اکیپ اورژانس جاده‌ای نیز استقرار یافته‌اند.

ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی بشرویه همچنین به منظور معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و جذب مسافران و گردشگران دو بازارچه نوروزی را در شهر بشرویه و ارسک دایر کرده است.

بازارچه نوروزی بشرویه واقع در مجتمع رفاهی امام رضا(ع) شامل غرفه سفره هفت‌سین، سوغات محلی، عرضه نان‌ها و غذاهای محلی، گیاهان دارویی، عرقیات و فروش صنایع دستی است.

از برنامه‌های جالب در بازارچه نوروزی بشرویه اجرای زنده صنایع دستی سرمه‌دوزی، سفال‌گری، گلیم‌بافی و معرق‌کاری با ساقه گندم است که مورد‌استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

برگزاری تور یک ساعته در بافت و اماکن تاریخی بشرویه ویژه علاقه‌مندان از دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر بشرویه بوده که از استقبال چشمگیری برخوردار بوده است.

انتهای پیام/