به گزارش هنرآنلاین، آیین اختتامیه جشنواره سرود‌های فارسی از مجموعه جشنواره‌های "آیات" 21 اسفند‌ماه 1391 در مجتمع فرهنگی، هنری انتظار واقع در کرمانشاه، میدان آزادگان برگزار می‌شود.

هیئت داوران، هیچ‌یک از آثار رسیده به جشنواره را حائز کسب رتبه برتر ندانست و گروه‌های بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی به سرپرستی «سید‌مجتبی ذبیحی» و گروه موعود دلیجان به سرپرستی مهدی رحیمی به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

همچنین گروه‌های نور اهل‌بیت(ع) به سرپرستی محسن یار‌احمدی از استان لرستان، نغمه کرمانشاه به سرپرستی «داود لقایی»، آسمان مشهد به سرپرستی میلاد قنبری و گروه موج کرمانشاه به سرپرستی وجیهه فتاحی به عنوان گروه‌های قابل تقدیر شناخته شدند.

در بخش نغمه‌پردازی و آهنگ؛ جلیل شریعتمداری از گروه بسیج هنرمندان مشهد به عنوان نفر برگزیده و کامبیز اسدی از گروه نغمه کرمانشاه، هادی قاسمی از گروه موعود دلیجان و امیر جباریان از گروه موج کرمانشاه به عنوان نفرات تقدیری معرفی شدند.

در بخش شعر امین شیرزادی از گروه موج کرمانشاه، به عنوان نفر برگزیده و مهدی رحیمی از گروه موعود دلیجان و نسترن قدرتی از گروه آفتاب سمنان به عنوان نفرات قابل تقدیر معرفی شدند.

بنا بر این گزارش این جشنواره ابتدا قرار بود در تاریخ 9 بهمن‌ماه برگزار شود که به تاریخ 15 اسفندماه و پس از آن به تاریخ 21 اسفند‌ماه 1391 موکول شد، همچنین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ابتدا تا تاریخ 25 دی‌ماه، پس از آن 2 بهمن‌ماه و در نهایت 8 اسفند‌ماه 1391 اعلام شد.

اهداف و راهبردهای جشنواره ملی سرودهای فارسی قرآنی شامل؛ آشنایی با عناصر شنیداری قرآن کریم، تولید آثار بر اساس آیات نورانی قرآن، نشان دادن جذابیت‌ها و ظرفیت‌های قرآن در راستای بیان سرود، معرفی و حمایت از هنرمندان قرآنی و علاقه‌مندان و همچنین بیان پیام‌ها و معارف قرآن کریم با ساز و کار سرود و آواها است.