به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، طراحی و ارائه لباس به یک حرفه تبدیل شده است و طراحان در سراسر جهان با سرعت اعجاب آوری در حال تهیه و تولید هستند و کارهای خود را با شیوه های نو به بازار ارائه می کنند.

این روزها در کشورهای جهان هفته مد برگزار می شود و طراحان حرفه ای جدیدترین آثار خود را در آن ارائه می دهند. چندی پیش یکی از شرکت های معتبر طرح های جدید و جذابی برگرفته از فرش های ایرانی ارائه کرده است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در ایران نیز با توجه به گستردگی و تنوع فرهنگی قابلیت های بالایی جهت ارائه و تولید پوشاک وجود دارد. البته در طی سال های گذشته اقدامات متفاوتی در این راستا صورت گرفته است؛ برپایی جشنواره های مد و لباس، نمایشگاه های متعدد فردی در شهرهای مختلف کشور از جمله این اقدامات است.

هفته گذشته نمایشگاه پوشاک اقوام ایرانی در خراسان جنوبی برگزار شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت. حمیده محمد زاده، طراح در رابطه با این نمایشگاه گفت: مدتی بود که تصمیم به برگزاری این نمایشگاه داشتم. کار طراحی و دوخت از مهر تا اسفندماه طول کشید.

وی ادامه داد: این نمایشگاه شامل شصت لباس بود، این لباس ها ترکیبی از سنت و مدرنیسم بود. پوشاک اقوام ایرانی را مطالعه کردم و از آن در طراحی آثارم استفاده کردم. تلاش کردم این پوشاک را احیاء کنم.

محمدزاده ویژگی کار خود را استفاده از نگارگری دانست و بیان کرد: سال هاست کار نگارگری انجام می دهم پس از این هنر بهره بردم. در سبک های مختلف نگارگری با آثار متفاوت روبه رو هستیم که تصاویر گوناگونی از پوشاک در آن وجود دارد. بسیار علاقمند بودم تا این تصاویر را به واقعیت تبدیل کنم؛ پس از این مسئله و این تصاویر الهام گرفتم.

وی تصریح کرد: زمانیکه در خیابان قدم می زنم و لباس مردم را تماشا می کنم ردی از فرهنگ ایرانی در آن مشاهده نمی کنم و آن را بی مفهوم می پندارم. بعضی از لباس ها فاصله بسیاری با فرهنگ و جغرافیای ما دارد و در جاهایی به سمت ابتذال می رود. به گذشته برگشتم و آنها را احیا کردم تا افراد بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی در پایان بیان کرد: این پوشاک به قوم خاصی تعلق ندارد و ترکیبی از پوشاک مختلف است. اگر بعضی کارها به سمت سبک امروزی می رود تلاش کردم در آن از رنگ های سنتی و شاد به کار ببرم. در نمایشگاه آینده به پوشاک اقوام ایران باستان تا قاجار می پردازم وهم اکنون مشغول طراحی و برنامه ریزی برای آن هستم.

انتهای پیام/